Mali i średni przedsiębiorcy zaczynają doceniać podpis elektroniczny

E-podpis planuje wdrożyć 64 proc. firm z sektora MŚP. 22 proc. z nich już korzysta z podpisu elektronicznego, a prawie trzy razy więcej planuje taką inwestycję w ciągu maksymalnie 3 lat.

Publikacja: 30.11.2021 19:22

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców korzysta i zamierza korzystać z podpisu elektroniczne

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców korzysta i zamierza korzystać z podpisu elektronicznego.

Foto: andrew_rybalko

Tak wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Tempo wdrażania e-podpisu jest zdeterminowane wielkością firmy. Korzysta z niego najwięcej mikro przedsiębiorców (29 proc.). W małych firmach ten odsetek wynosi 18, a w średnich 22 proc.

- Pandemia przyspieszyła rozwój wielu technologii zarówno wśród najmniejszych firm, wielkich organizacji, jak i instytucji je obsługujących. I tą technologią jest bez wątpienia podpis elektroniczny, który mocno wchodzi do MŚP. Naszej firmie również zależało, żeby „odmiejscowić” usługę. Dlatego wkrótce po wybuchu kryzysu wywołanego COVID-19 udostępniliśmy elektroniczny podpis kwalifikowany. Ponadto, w ubiegłym roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych wprowadziliśmy elektroniczne podpisywanie umów za pośrednictwem wideoweryfikacji. Dzięki temu nasi klienci mogą zawierać umowy leasingowe z dowolnego miejsca na świecie, korzystając wyłącznie z elektronicznych form komunikacji - mówi Wojciech Przybył, członek zarządu EFL.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Powraca najbardziej niszczycielski cyberwirus. Firmy mają powody do obaw
Zarządzanie
Nowe oprogramowanie w firmie? Pracownicy będą wściekli
Biznes
Polski Ład wyzwaniem dla firm IT. Poszukają optymalizacji podatkowej?
Zarządzanie
Prywatna skrzynka pocztowa do kontaktów z klientami
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Zarządzanie
Cyfryzacja firm kuleje. Wiele biznesów świadomie digitalizacji mówi „nie”