Creative Mikser integruje polską i brytyjską branżę kreatywną - czas na żywienie

Creative Miksery to cykliczne spotkania sektora kreatywnego organizowane wspólnie przez British Council i m.st. Warszawa dające możliwość nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. Najbliższe takie wydarzenie odbędzie się już 6-7 kwietnia.

Publikacja: 05.04.2022 10:16

Czy są alternatywy dla dominującego systemu żywnościowego? Zastanowią się nad tym uczestnicy najbliż

Czy są alternatywy dla dominującego systemu żywnościowego? Zastanowią się nad tym uczestnicy najbliższego spotkania z serii Creative Mikser.

Foto: metamorworks

Będzie to już 22. Creative Mikser. Tym razem przyjmie formułę online. Pierwszy dzień przeznaczono na prezentacje i dyskusję, w kolejnym odbędą się warsztaty. Na temat przewodni tej edycji wybrano żywienie.

Prelegentami z Polski będą: badająca alternatywy dla dominującego systemu żywnościowego Anna Galas-Kosil, związany z Afryką projektant wzornictwa przemysłowego i dyrektor kreatywny Adrian Jankowiak oraz dietetyczka  i przedsiębiorczyni Paulina Barros.

Prelegenci z Wielkiej Brytanii to Kasper de Graaf i Francesca Sarti. Kasper jest dyrektorem Design Manchester oraz dyrektorem zarządzającym Images&Co, firmy doradczej w zakresie projektowania i innowacji, która specjalizuje się w kulturze i tematyce tożsamości. Realizując projekty dla Design Manchester współpracuje z miastami na całym świecie, takimi jak Nairobi (żywienie i zmiany klimatu), Medellín (projektowanie społeczne), Shenzhen (miasta przyjazne dzieciom), Kitwe (umiejętności kreatywne i produkcja filmowa), Puebla (marginalizowane kultury i społeczności), Aarhus (miasta przyjazne mieszkańcom), Barcelona (moda zrównoważona). Francesca to interdyscyplinarna projektantka, absolwentka architektury urodzona we Florencji, a tworząca w Londynie. Jest twórczynią i dyrektorką kreatywną studia projektowego Arabeschi di Latte, którego realizacje – instalacje, układy interaktywne, performance'y czy warsztaty immersyjne – wyróżnia zacieranie granic między jedzeniem, designem i architekturą.

Czytaj więcej

Polscy przedsiębiorcy i turyści mogą już swobodnie latać na Wyspy

British Council to instytucja reprezentująca Zjednoczone Królestwo w zakresie współpracy kulturalnej i edukacyjnej. Powstała w 1934 r. Początkowo nosiła nieco dłuższą nazwę, która w tłumaczeniu na polski oznaczała Brytyjską Radę ds. Relacji z Innymi Krajami. Nazwę tę skrócono do obecnej jeszcze przed powstaniem pierwszej placówki British Council w Polsce – przy ul. Górnośląskiej w Warszawie – w 1938 r. Po przerwie podczas II wojny światowej i znacznymi utrudnieniami działalności w powojennym okresie trwającym aż do „odwilży” w 1956 r., British Council przez następne 40 lat prowadziła intensywną i bardzo docenianą przez Polaków aktywność w zakresie promocji rodzimej kultury i nauczania języka angielskiego. Choć od połowy lat 90. XX wieku wyraźnym priorytetem dla British Council w Polsce jest edukacja, nie znaczy to, że Rada zupełnie zaprzestała działalności na innych polach. Dowodzą tego np. właśnie Creative Miksery organizowane we współpracy z Warszawą od 2011 r.

Oprócz Creative Mikserów niekiedy bywają organizowane Creativity Talks, czyli rozmowy o kreatywności. Są to aranżowane przez Radę spotkania nakierowane na tworzenie i wzmacnianie sieci nowych partnerstw w sektorach kreatywnych pomiędzy podmiotami z Polski i Wielkiej Brytanii. Odbywają się w wybranych miastach, najczęściej w ramach dużych wydarzeń branżowych czy festiwali.

Będzie to już 22. Creative Mikser. Tym razem przyjmie formułę online. Pierwszy dzień przeznaczono na prezentacje i dyskusję, w kolejnym odbędą się warsztaty. Na temat przewodni tej edycji wybrano żywienie.

Prelegentami z Polski będą: badająca alternatywy dla dominującego systemu żywnościowego Anna Galas-Kosil, związany z Afryką projektant wzornictwa przemysłowego i dyrektor kreatywny Adrian Jankowiak oraz dietetyczka  i przedsiębiorczyni Paulina Barros.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Zaufanie i wartość reputacji w partnerstwach biznesowych – nadchodzi Przemysł 4.0
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY
Materiał Promocyjny
AI w szkoleniach językowych dla pracowników
Materiał partnera
Rozgrywka o fotel lidera w produkcji żywności zrównoważonej już trwa