Jak wskazuje Barbara Bujny, kierownik regionu w Centrum Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) temat jest bardzo ważny, gdyż Agencja stale obserwuje coraz większe zainteresowanie polskich firm ekspansją do Chin, rośnie eksport polskich towarów na tamtejszy rynek, obroty handlowe Polski z Chinami są wręcz rekordowe natomiast liczba rejestracji polskich znaków towarowych w Państwie Środka maleje zamiast również rosnąć.

Czytaj więcej

W Chinach własności intelektualnej trzeba strzec jak własnej źrenicy

- Z naszych obserwacji rejestrów chińskich wynika, że dużym problemem poza całkowitym brakiem rejestracji znaku przed rozpoczęciem działań na rynku chińskim, są też wrogie rejestracje wykonywane przez chińskie podmioty. Chińskie firmy rejestrują w krótkim okresie czasu kilkadziesiąt znaków towarowych firm m.in. europejskich, w tym wiele z Polski. Polskie firmy bardzo często nie zdają sobie z tego w ogóle sprawy. Chcemy uwrażliwić na ten problem jak najwięcej polskich przedsiębiorców – podkreśla przedstawicielka PAIH.

PAIH zaplanowała cały cykl webinarów dotyczących ochrony praw własności intelektualnej w Chinach. Najbliższy webinar odbędzie się już wkrótce, bo 3 lutego br.