Ochrona praw własności intelektualnej w Chinach. PAIH podpowiada jak to robić

Coraz więcej polskich firm interesuje się chińskim rynkiem, ale wciąż wielu przedsiębiorców nie chroni należycie swych znaków towarowych, logo i patentów, a powinien to być pierwszy krok do ekspansji w Chinach.

Publikacja: 31.01.2022 21:34

Rejestracja znaków towarowych i patentów powinna być pierwszym krokiem w procesie ekspansji na chińs

Rejestracja znaków towarowych i patentów powinna być pierwszym krokiem w procesie ekspansji na chiński rynek.

Foto: Adobe Stock

Jak wskazuje Barbara Bujny, kierownik regionu w Centrum Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) temat jest bardzo ważny, gdyż Agencja stale obserwuje coraz większe zainteresowanie polskich firm ekspansją do Chin, rośnie eksport polskich towarów na tamtejszy rynek, obroty handlowe Polski z Chinami są wręcz rekordowe natomiast liczba rejestracji polskich znaków towarowych w Państwie Środka maleje zamiast również rosnąć.

- Z naszych obserwacji rejestrów chińskich wynika, że dużym problemem poza całkowitym brakiem rejestracji znaku przed rozpoczęciem działań na rynku chińskim, są też wrogie rejestracje wykonywane przez chińskie podmioty. Chińskie firmy rejestrują w krótkim okresie czasu kilkadziesiąt znaków towarowych firm m.in. europejskich, w tym wiele z Polski. Polskie firmy bardzo często nie zdają sobie z tego w ogóle sprawy. Chcemy uwrażliwić na ten problem jak najwięcej polskich przedsiębiorców – podkreśla przedstawicielka PAIH.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Chiny
Ekspansja biznesowa do Chin – przedsiębiorco, pierwsze kroki zrób w Polsce
Chiny
W Chinach treść reklamy musi odpowiadać cechom produktu
Chiny
Moglibyśmy być prymusem jeśli idzie o eksport żywności do Chin
Chiny
Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Chiny
Jak negocjować z Chińczykami?