Co piąty pytany miał zaledwie jeden dzień na zapoznanie się z nowym miejscem pracy – wynika z badania Gamfi. Tymczasem, jak wskazują analizy, ponad 40 proc. pracowników potrzebuje ponad miesiąca na wdrożenie w obowiązki zawodowe i kulturę nowego pracodawcy.

Problemy z onboardingiem występują głównie w małych firmach. W tych większych zdecydowanie więcej czasu poświęca się na wdrożenie „nowych”. Ponad miesiąc miało na to 12 proc. zatrudnionych w MŚP, 18 proc. przedstawicieli dużych przedsiębiorstw oraz 28 proc. pracowników największych organizacji, zatrudniających powyżej tysiąca osób. Eksperci twierdzą, że to jednak wciąż zbyt mało.

Czytaj więcej

Które firmy planują podwyżki wynagrodzeń pracowników?

- Pytanie o optymalny czas trwania wdrożenia do nowej firmy to tak naprawdę pytanie o kwestię dużo ważniejszą: o jego prawdziwy cel. Onboarding służy doprowadzeniu pracownika do pełnej produktywności. Na dojście do takiego punktu większość pytanych potrzebuje kilku miesięcy - mówi Adrian Witkowski, prezes Gamfi.

Tymczasem 8 proc. pracowników w Polsce w ogóle nie doświadczyło onboardingu.