To problem dla niemal 80 proc. badanych firm – wynika z badań „Bezpieczny powrót do pracy w nowej normalności”, który powstał z inicjatywy Randstad, Adecco Group i ManpowerGroup. Przedsiębiorcy wskazują, że posiadają dokumenty określające nowe procedury bezpieczeństwa, a także korzystają z preparatów odkażających, indywidualnych środków ochrony osobistej, czy trybu pracy zdalnej. Rzadkością są badania pracowników, czy działania diagnostyczne. Z takich rozwiązań korzysta tylko co czwarta ankietowana firma.
Dystans i przestrzenie wspólne problemem
– Brak spójnych przepisów, a co za tym idzie jednolitego stanowiska urzędów, tłumaczy ostrożność pracodawców w korzystaniu z tego rozwiązania np. w zakresie badania temperatury – komentuje Anna Wicha, prezes Polskiego Forum HR.
CZYTAJ TAKŻE: Tarcza 4.0: Poszerzenie dopłat do wynagrodzeń
Przedsiębiorcy pytani, które procedury i w jakim obszarze są najtrudniejsze do wdrożenia, najczęściej wskazywali na: korzystanie z przestrzeni wspólnych, dystans w miejscu pracy i zabezpieczenie stanowisk pracy oraz diagnoza zdrowia i badania pracowników.
CZYTAJ TAKŻE: Średnie firmy mogą już szykować wnioski o dotacje obrotowe z PARP