Pierwszy rok pandemii SARS-Cov-2 wywołał reakcję szokową w globalnym biznesie oraz w handlu. Do dziś wiele branż nie może się wygrzebać z zastoju, a wychodzenie z niego jest jednocześnie wchodzeniem w nowe realia kosztowe, spedycyjne i kontaktów biznesowych.
Hongkong, który jest globalnym hubem biznesu i handlu szybko postawił na hybrydowość targów smart fair, czyli inteligentnych targów ze szczególnym ukierunkowaniem i wsparciem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Z tego rozwiązania zaczęły korzystać polskie firmy.
Targi hybrydowe, czyli zmiana na plus
Jak pokazało życie decyzja o prowadzeniu w Hongkongu podczas pandemii SARS-Cov-2 mieszanego (hybrydowego) systemu handlowo-biznesowego była słuszna. W pierwszej połowie 2021 roku realny PKB Hongkongu wzrósł rok do roku o 7,8 proc. Całkowity eksport towarów w drugim kwartale br., w ujęciu rok do roku, zwiększył się realnie o 20,2 proc. Nawet budowa trzeciego pasa startowego na międzynarodowym lotnisku w Hongkongu nie została wstrzymana, pomimo początkowego zamknięcia kraju, a następnie ograniczenia transportu lotniczego. W rezultacie nowa zdolność operacyjna lotniska – jak zapewniają władze Hongkongu – ruszy zgodnie z planem w przyszłym roku, co pozwoli na obsługę 120 mln pasażerów rocznie i przeładunku cargo 10 mln ton rocznie.
Jak wyjaśniła Winsome Chan, dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) na Niemcy i Europę Środkową, Hongkong wskutek pandemii jest obecnie bardziej, niż był dotychczas, zaangażowany w międzynarodową promocję biznesu i handlu. Poza tym wszystkie firmy, niezależnie do tego, czy są wielkie, duże czy małe, muszą być na bieżąco z nowymi produktami i technologiami, najnowszymi trendami w rozwoju przemysłu. Pandemia pokazała, że możliwości operacyjne w czasie kryzysu wielkich przedsiębiorstw w porównaniu z MŚP są większe i o wiele łatwiejsze w realizacji. Z drugiej strony, jak zaznaczyła Chan, małe i średnie firmy nie są na straconej pozycji i nie potrzebują dużej i skomplikowanej pomocy, ale właściwych narzędzi.
Czytaj więcej
Tegoroczna edycja największych targów konsumenckich dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Chinach odbędzie się w internecie. Polskie firmy mogą się wystawić bezpłatnie.