Wielkie targi w Chinach przenoszą się do sieci

Tegoroczna edycja największych targów konsumenckich dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Chinach odbędzie się w internecie. Polskie firmy mogą się wystawić bezpłatnie.

Publikacja: 09.05.2020 10:36

Wielkie targi w Chinach przenoszą się do sieci

Foto: Ningbo – miasto w prowincji Zhejiang, Chiny. Źródło: Adobe Stock

Targi China – CEEC Expo and International Consumer Goods Fair (China – CEEC Expo) organizuje od 2015 roku Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. Zaprasza na nie państwa inicjatywy współpracy gospodarczej między Chinami a 17 krajami z Europy Środkowo-Wschodniej (tzw. inicjatywa 17+1), w tym Polskę. Wydarzenie odbywało się dotychczas co roku w czerwcu w mieście Ningbo. I gromadziło tysiące chińskich handlowców, agentów, importerów oraz przedstawicieli sieci dystrybucji.

Bez wyjazdu do Chin

Tegoroczna edycja targów również odbędzie się w czerwcu (rozpocznie się 8 czerwca) tyle że nie trzeba lecieć do Państwa Środka gdyż impreza odbędzie się wirtualnie.

– Przeniesienie targów do świata wirtualnego przed epidemią byłoby dla nas nie do przyjęcia. Jednak aktualnie w Chinach tego rodzaju metoda układania relacji biznesowych jest coraz częstsza i namawiają do niej chińskie władze. Wymusiła to oczywiście pandemia koronawirusa – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolno-spożywczego.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus: Chińska tarcza antykryzysowa

– Chińczycy są narodem pragmatycznym i potrafią szybko dostosować się do nowych warunków zgodnie z ich narodową cechą: jest kryzys, jest szansa. Polskie firmy, które będą potrafiły dotrzymać tempa narzuconego przez Chińczyków mają szanse nie tylko na kontynuację dotychczasowego eksportu, ale zdobycie nowych odbiorców – dodaje Strzelecki.

Stoisko narodowe

Podczas trzech ostatnich edycji targów China – CEEC Expo polskie stoisko narodowe organizowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W 2019 r. zaprezentowało się na nim 36 polskich firm z branży spożywczej, kosmetycznej i jubilerskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Jaki jest chiński klient?

Teraz polscy przedsiębiorcy mogą ponownie zaprezentować się na tych targach. Tyle że w sieci i bezpłatnie.

Zarejestrować się na targi można do 15 maja poprzez stronę organizatora Przedsiębiorcy będą mogli wzbogacić wirtualne stoisko materiałami multimedialnymi i porozmawiać z potencjalnymi kupcami online. PAIH pomaga w rejestracji.

CZYTAJ TAKŻE: Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu

Targi China – CEEC Expo and International Consumer Goods Fair (China – CEEC Expo) organizuje od 2015 roku Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. Zaprasza na nie państwa inicjatywy współpracy gospodarczej między Chinami a 17 krajami z Europy Środkowo-Wschodniej (tzw. inicjatywa 17+1), w tym Polskę. Wydarzenie odbywało się dotychczas co roku w czerwcu w mieście Ningbo. I gromadziło tysiące chińskich handlowców, agentów, importerów oraz przedstawicieli sieci dystrybucji.

Bez wyjazdu do Chin

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Chiny
Bank Pekao stracił w Chinach swego żubra
Chiny
Polscy eksporterzy wołowiny powinni działać. Rynek chiński czeka
Chiny
Chiny stają się trudnym rynkiem dla polskich eksporterów mleka
Chiny
Targi dotyczące łańcuchów dostaw odpowiedzią Chin
Chiny
Rekordowa wartość handlu transgranicznego Chin
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy