Wiele sposobów, aby trafić na EXPO 2020 w Dubaju

Misje handlowe, sponsoring, stoiska na targach – to propozycje dla firm, które chcą wykorzystać kolejną wystawę światową do promocji swej oferty. Wkrótce mija termin zgłoszeń na granty.

Publikacja: 29.08.2019 22:18

Wiele sposobów, aby trafić na EXPO 2020 w Dubaju

Foto: Reklama świetlna Światowej Wystawy EXPO 2020 na lotnisku w Dubaju, foto: Artur Osiecki

Wystawy światowe od lat budzą ogromne zainteresowanie publiczności. Polska ma też ostatnio dobrą passę. Nasze pawilony podczas wystaw w Japonii (2005 r.) i Chinach (2010 r.) były sporym sukcesem. Polski pawilon z Szanghaju znalazł nawet kupca i nową lokalizację.

Za rok EXPO rozpocznie się w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). I wedle pierwszych prognoz ma przyciągnąć 18 mln gości i 200 państw w roli uczestników, w tym oczywiście Polskę.

Oferta dla przedsiębiorstw

Półroczna wystawa, która ruszy w październiku 2020 r., jest szansą dla polskich przedsiębiorców na poznanie nowego rynku. Wystawy są bowiem pretekstem do promowania państw i ich gospodarek. Regularnie przy każdej z wystaw odbywają się więc misje gospodarcze dla różnych branż gospodarczych. Tym razem organizator polskiej obecności na EXPO – Polska Agencja Inwestycji i Handlu – przygotowała osiem różnych programów dla przedsiębiorców.

Na firmy z największym portfelem czeka program partnerski, który zakłada wspólne działania promocyjne. Agencja szuka w ten sposób sponsorów wyposażenia pawilonu Polski, w tym części gastronomicznej oraz wydarzeń towarzyszących. PAIH ma już 40 chętnych firm, ale do końca września br. czeka na kolejne.

W ramach programu Expo Live sam organizator EXPO w Dubaju oferuje granty dla start-upów o wartości 100 tys. dolarów, a także możliwość prezentacji projektu podczas wystawy. Zgłosiło się już 120 innowatorów z 65 krajów. Ostatni mają szansę na składanie wniosków do 15 września.

Długa lista targów

Zapewne nieco łatwiej będzie można dostać się na wybrane z dziewiętnastu targów branżowych w ZEA. Chodzi o różne branże. Od sprzętu medycznego (Targi Arab Health), przez biotechnologię i farmaceutykę, targi spożywcze, meble, kosmetyki, modę, jachty, budownictwo, przez jeździectwo po branżę ślubną. Nabór prowadzi PAIH.

W ramach programu Polskie Mosty Technologiczne, również prowadzonego przez Agencję, firmy zainteresowane rynkami arabskimi mogą ubiegać się o dotacje sięgające 200 tys. zł na działania związane z ekspansją zagraniczną na rynki Bliskiego Wschodu.

Oddzielne wsparcie dla firm ma także zaoferować 14 urzędów marszałkowskich. W celu zapoznania się ze szczegółami pomocy trzeba najpierw zgłosić się do PAIH.

Firmy będą też mogły wziąć udział w Forum Gospodarczym Polska – ZEA. Agencja wciąż czeka na zgłoszenia od zainteresowanych przedsiębiorców. Poza tym, firmy mogą się po prostu zgłosić do katalogu z profilami polskich przedsiębiorstw, który będzie dystrybuowany w polskim pawilonie na terenie EXPO oraz podczas ww. targów branżowych.

Wystawy światowe od lat budzą ogromne zainteresowanie publiczności. Polska ma też ostatnio dobrą passę. Nasze pawilony podczas wystaw w Japonii (2005 r.) i Chinach (2010 r.) były sporym sukcesem. Polski pawilon z Szanghaju znalazł nawet kupca i nową lokalizację.

Za rok EXPO rozpocznie się w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). I wedle pierwszych prognoz ma przyciągnąć 18 mln gości i 200 państw w roli uczestników, w tym oczywiście Polskę.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
EXPO
Czy warto założyć firmę w Japonii? Rekomendacje polskiego przedsiębiorcy z Tokio
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
EXPO
Nowy wykonawca polskiego pawilonu na Expo 2025 w Osace
EXPO
Dotacje na promocję MŚP na EXPO 2025 w Japonii – ostatni dzwonek
EXPO
„Promocja marki innowacyjności MŚP (Expo 2025 w Japonii)” - to szansa na granty dla MŚP
EXPO
Jest wreszcie firma, która zbuduje pawilon Polski na Expo w Osace