Konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest realizowany w ramach programu operacyjnego „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki”, który jest następcą programu „Inteligentny rozwój” realizowanego w latach 2014-2020. To konkretne działanie programu ma na celu wspieranie polskich małych i średnich przedsiębiorstw w zwiększaniu ich międzynarodowej obecności oraz nawiązywaniu kontaktów biznesowych w regionie Azji Wschodniej.
Kto może ubiegać się o dotację?
W ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)” przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie, przeznaczone dla projektów, których działania ukierunkowane są na wzmocnienie potencjału eksportowego MŚP na arenie międzynarodowej, poprzez działania promocyjne, przewidziane w programie promocji, w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej EXPO 2025 w Japonii, w celu promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Obejmuje to udział w wydarzeniach targowych jako wystawcy, organizację wyjazdowych misji gospodarczych, uczestnictwo w Polsko-Japońskim Forum Eksportowym (jest ono zaplanowane na 20 maja 2025 r.) oraz Forum Inwestycyjnym (ma się odbyć 30 września 2025 r.). Program obejmuje też kampanie promocyjne skierowane na rynki docelowe, takie jak: Japonia, Korea Południowa oraz kraje stowarzyszone w ASEAN (Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Wietnam, Laos, Kambodża, Mjanma i Brunei).
Czytaj więcej
Podobnie jak w przypadku Wystawy Światowej w Dubaju również zbliżające się Expo w japońskiej Osace budzi niemałe zainteresowanie polskich przedsiębiorstw.
Przedsiębiorcy ubiegający się o dotacje powinni zaplanować co najmniej jedną misję wyjazdową na jedno z ww. forów gospodarczych oraz przedstawić harmonogram rzeczowo-finansowy, uwzględniający dwa odrębne zadania, jeśli planują więcej niż jedno działanie promocyjne w tym samym czasie.