Ponad 300 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji wspierających rodzimy biznes wzięło udział w seminarium inaugurującym cykl szkoleniowy „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii - Expo 2025 Osaka, Kansai” zorganizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), która to odpowiada za obecność Polski na Expo w Kraju Kwitnącej Wiśni.
- Wysoka frekwencja na tym pierwszym, inaugurującym seminarium - ponad 300 uczestników stacjonarnych i online, świadczy o tym, że nasze działania są potrzebne, znajdują odbiorców, a polscy przedsiębiorcy są gotowi na ekspansję zagraniczną, w tym na rynek japoński. Ważne jest także, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że ekspansja na rynki zagraniczne wymaga odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o wymagający rynek japoński – mówi Eliza Klonowska-Siwak, zastępca komisarza generalnego Sekcji Polskiej na Expo 2025 Osaka, Kansai.
Czytaj więcej
Równo za dwa lata - 13 kwietnia 2025 r. – ruszy Światowa Wystawa Expo 2025 w japońskiej Osace. Polska też weźmie udział w tym półrocznym wydarzeniu, choć już teraz widać, że będzie to niełatwe przedsięwzięcie.
Światowa Wystawa Expo 2025 odbędzie się w przyszłym roku, potrwa tradycyjnie pół roku, od 13 kwietnia do 13 października w regionie Kansai w mieście Osaka. Na teren wystawy przeznaczono sztuczną wyspę Yumeshima na wodach Zatoki Osaka. Japończycy szacują, że teren wystawy odwiedzi 28 milionów osób. Mają to być jednak głównie lokalni zwiedzający, a więc sami Japończycy. Co do gości z zagranicy organizatorzy spodziewają się ich 3,5 mln.
Branżowe podejście do Expo
Swej szansy na zaistnienie na trudnym, hermetycznym, ale jednocześnie bogatym i dużym (125 mln konsumentów) rynku japońskim będą niewątpliwie szukać polscy przedsiębiorcy i to z wielu branż. Dlatego też PAIH (wraz z partnerami) szereg inicjatyw biznesowych, które mają pomóc rodzimym przedsiębiorcom zaprezentować ich produkty i usługi oraz nawiązać nowe kontakty w Kraju Kwitnącej Wiśni. Oferta Agencji obejmuje m.in.: program partnerski (na zgłoszenia firm do niego PAIH czeka do 30 czerwca br.), cykl szkoleń o rynku japońskim, misje biznesowe, Polsko-Japońskie Fora Gospodarcze i wydarzenia branżowe.