Droga polskich firm na Expo w Osace

Podobnie jak w przypadku Wystawy Światowej w Dubaju również zbliżające się Expo w japońskiej Osace budzi niemałe zainteresowanie polskich przedsiębiorstw.

Publikacja: 13.01.2024 22:24

Do Expo w Osace pozostało już nieco ponad rok.

Do Expo w Osace pozostało już nieco ponad rok.

Foto: slyellow

Ponad 300 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji wspierających rodzimy biznes wzięło udział w seminarium inaugurującym cykl szkoleniowy „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii - Expo 2025 Osaka, Kansai” zorganizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), która to odpowiada za obecność Polski na Expo w Kraju Kwitnącej Wiśni.

- Wysoka frekwencja na tym pierwszym, inaugurującym seminarium - ponad 300 uczestników stacjonarnych i online, świadczy o tym, że nasze działania są potrzebne, znajdują odbiorców, a polscy przedsiębiorcy są gotowi na ekspansję zagraniczną, w tym na rynek japoński. Ważne jest także, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że ekspansja na rynki zagraniczne wymaga odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o wymagający rynek japoński – mówi Eliza Klonowska-Siwak, zastępca komisarza generalnego Sekcji Polskiej na Expo 2025 Osaka, Kansai.

Czytaj więcej

Expo 2025 w Osace - od wysypiska śmieci po wystawę światową

Światowa Wystawa Expo 2025 odbędzie się w przyszłym roku, potrwa tradycyjnie pół roku, od 13 kwietnia do 13 października w regionie Kansai w mieście Osaka. Na teren wystawy przeznaczono sztuczną wyspę Yumeshima na wodach Zatoki Osaka. Japończycy szacują, że teren wystawy odwiedzi 28 milionów osób. Mają to być jednak głównie lokalni zwiedzający, a więc sami Japończycy. Co do gości z zagranicy organizatorzy spodziewają się ich 3,5 mln.

Branżowe podejście do Expo

Swej szansy na zaistnienie na trudnym, hermetycznym, ale jednocześnie bogatym i dużym (125 mln konsumentów) rynku japońskim będą niewątpliwie szukać polscy przedsiębiorcy i to z wielu branż. Dlatego też PAIH (wraz z partnerami) szereg inicjatyw biznesowych, które mają pomóc rodzimym przedsiębiorcom zaprezentować ich produkty i usługi oraz nawiązać nowe kontakty w Kraju Kwitnącej Wiśni. Oferta Agencji obejmuje m.in.: program partnerski (na zgłoszenia firm do niego PAIH czeka do 30 czerwca br.), cykl szkoleń o rynku japońskim, misje biznesowe, Polsko-Japońskie Fora Gospodarcze i wydarzenia branżowe.

Czytaj więcej

Rusza program partnerski dla firm zainteresowanych Expo 2025 w Osace

Jest już znany harmonogram bezpłatnych wydarzeń szkoleniowych, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy zainteresowani japońskim rynkiem. Już 6 lutego odbędzie się spotkanie online skierowane do przedstawicieli branży rolno-spożywczej, na którym będzie można się dowiedzieć m.in. o oczekiwaniach japońskich konsumentów. A jak wskazują eksperci PAIH, o dobrych wynikach sprzedaży na rynku japońskim decyduje przede wszystkim jakość produktów, ich opakowanie oraz dopasowanie do gustów Japończyków. Kiedy jednak spełni się te wymagania to można jednocześnie zakładać, że towary sprzedadzą się i na innych rynkach Azji.

Następnie (16 kwietnia 2024 r.) zaplanowano webinarium branży zielonych technologii, 21 maja webinarium branży kosmetycznej oraz 11 czerwca webinarium branży medycznej i farmaceutycznej. Są już też znane wydarzenia, które PAIH zaplanowała w drugiej połowie br. I tak 10 września odbędzie się webinarium branży gamingowej, 15 października webinarium branży IT/FinTech, a 20 listopada seminarium podsumowujące cykl webinariów.

Do dyspozycji przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją do Japonii jest też zagraniczne biuro handlowe PAIH w Tokio kierowane przez Martę Szczygieł.

Jak dostać się do Osaki?

Bezpośrednie loty na linii Warszawa – Tokio oferują Polskie Linie Lotnicze LOT. Są one obsługiwane samolotami typu Boeing 787 Dreamliner. Jest to jedyna możliwość dotarcia do Japonii z Polski bez przesiadki (lot trwa ok. 12 godzin i 40 minut). Nasz narodowy przewoźnik lata do Tokio na lotnisko Tokio-Narita (NRT) cztery razy w tygodniu (we wtorki, czwartki, piątki i niedziele). Z Tokio do Osaki można dostać się szybkim pociągiem (Shinkansen) lub kontynuować podróż drogą lotniczą.

Ponad 300 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji wspierających rodzimy biznes wzięło udział w seminarium inaugurującym cykl szkoleniowy „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii - Expo 2025 Osaka, Kansai” zorganizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), która to odpowiada za obecność Polski na Expo w Kraju Kwitnącej Wiśni.

- Wysoka frekwencja na tym pierwszym, inaugurującym seminarium - ponad 300 uczestników stacjonarnych i online, świadczy o tym, że nasze działania są potrzebne, znajdują odbiorców, a polscy przedsiębiorcy są gotowi na ekspansję zagraniczną, w tym na rynek japoński. Ważne jest także, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że ekspansja na rynki zagraniczne wymaga odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o wymagający rynek japoński – mówi Eliza Klonowska-Siwak, zastępca komisarza generalnego Sekcji Polskiej na Expo 2025 Osaka, Kansai.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
EXPO
Jest wreszcie firma, która zbuduje pawilon Polski na Expo w Osace
EXPO
W Emiratach powstała Polska Rada Biznesu
EXPO
Światowa Wystawa Expo 2030 odbędzie się w Rijadzie
EXPO
Rusza program partnerski dla firm zainteresowanych Expo 2025 w Osace
EXPO
KUKE będzie ściślej współpracować ze swym japońskim odpowiednikiem