Aż 9 na 10 liderów jest przekonanych, że młodych ludzi dotknął kryzys rozwojowy związany z Covid-19. Badanie przeprowadzone przez LinkedIn wskazuje, że prawie jedna trzecia członków kadry kierowniczej uważa, iż wyzwaniem dla młodych ludzi było wdrożenie, gdy zaczynali swój pierwszy dzień pracy z domu. Kolejne 42 proc. respondentów przyznaje, że zdolność młodych ludzi do budowania trwałych relacji ze współpracownikami podczas pracy zdalnej była obniżona.
Czytaj więcej
Osoby w wieku 50+ stanowią niemal 40 proc. naszego społeczeństwa, a – wedle prognoz – do 2040 r. będzie to już ponad 50 proc. Nie oznacza to, że wzrośnie grono siedzących w domu emerytów, bo do głosu mają dojść tzw. silversi aktywni na rynku pracy.
Zdaniem ekspertów Personnel Service, bezpośredni kontakt z punktu widzenia pracowników bez doświadczenia jest kluczowy. Dlatego rozmowy online nie mogą całkowicie zastąpić spotkań twarzą w twarz. Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service, uważa, że menadżerowie powinni skupić się więc na odbudowie relacji między pracownikami. - Praca zdalna jest ogromnym wyzwaniem i testem dla nas wszystkich. Kluczową rolę pełnią w tej sytuacji menadżerowie, którzy nadzorują, jak pracownicy radzą sobie z nowymi warunkami. I to właśnie kadra wyższego szczebla musi zwrócić szczególną uwagę na sferę emocjonalną najmłodszych, których negatywne skutki home office dotknęły najbardziej. Teraz powoli przychodzi moment, w którym należy zastanowić się, jak odbudowywać nadszarpnięte przez home office relacje - tłumaczy.
Czytaj więcej
Na początku września br. 13 proc. badanych firm planowało wzrost wynagrodzeń pracowników w kolejnych trzech miesiącach. Zdecydowana większość (84 proc.) chciała utrzymać wynagrodzenia na niezmienionym poziomie, a obniżki rozważa jedynie 3 proc. firm.
78 proc. liderów planuje wprowadzenie szkoleń, które pomogą dostosować się do nowych metod pracy, a ponad połowa chce zwiększyć budżety na wydarzenia społeczne dla pracowników, aby zachęcić ich do budowania relacji.