Aż 9 na 10 liderów jest przekonanych, że młodych ludzi dotknął kryzys rozwojowy związany z Covid-19. Badanie przeprowadzone przez LinkedIn wskazuje, że prawie jedna trzecia członków kadry kierowniczej uważa, iż wyzwaniem dla młodych ludzi było wdrożenie, gdy zaczynali swój pierwszy dzień pracy z domu. Kolejne 42 proc. respondentów przyznaje, że zdolność młodych ludzi do budowania trwałych relacji ze współpracownikami podczas pracy zdalnej była obniżona.

Czytaj więcej

Pracownicy 50+. Będzie ich przybywać, a pracodawcy już ich szukają

Zdaniem ekspertów Personnel Service, bezpośredni kontakt z punktu widzenia pracowników bez doświadczenia jest kluczowy. Dlatego rozmowy online nie mogą całkowicie zastąpić spotkań twarzą w twarz. Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service, uważa, że menadżerowie powinni skupić się więc na odbudowie relacji między pracownikami. - Praca zdalna jest ogromnym wyzwaniem i testem dla nas wszystkich. Kluczową rolę pełnią w tej sytuacji menadżerowie, którzy nadzorują, jak pracownicy radzą sobie z nowymi warunkami. I to właśnie kadra wyższego szczebla musi zwrócić szczególną uwagę na sferę emocjonalną najmłodszych, których negatywne skutki home office dotknęły najbardziej. Teraz powoli przychodzi moment, w którym należy zastanowić się, jak odbudowywać nadszarpnięte przez home office relacje - tłumaczy.

Czytaj więcej

Które firmy planują podwyżki wynagrodzeń pracowników?

78 proc. liderów planuje wprowadzenie szkoleń, które pomogą dostosować się do nowych metod pracy, a ponad połowa chce zwiększyć budżety na wydarzenia społeczne dla pracowników, aby zachęcić ich do budowania relacji.