• uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską.
Jak wskazuje w swym komunikacie MRiT dofinansowanie to wspiera działania eksportowe polskich przedsiębiorców, pomaga w ekspansji na rynki zagraniczne, wzmacnia konkurencyjność rodzimego biznesu. Przyczynia się też do wzrostu poziomu eksportu polskich wyrobów na rynku światowym.
Gdzie zagranicą mogą inwestować polskie firmy?
Czechy, Rumunia, Ukraina oraz Japonia, Kazachstan i Malezja to najbardziej perspektywiczne rynki dla polskich firm zainteresowanych inwestycjami w Europie Środkowo-Wschodniej i w Azji.
- Nasycenie rynków w każdej niemal branży sprawia, że nawet najlepsze jakościowo towary i usługi mogą w dzisiejszych czasach pozostać niezauważone, a informacja o nich nie dotrzeć do potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest systematyczne budowanie wizerunku marek i umiejętna promocja konkretnych ofert. Duże firmy mają do tego odpowiednie środki, dlatego nasze wsparcie kierujemy do mniejszych przedsiębiorców – podkreśla Krzysztof Hetman, minister rozwoju i technologii.
Termin i miejsce składania wniosków
Przedsiębiorcy powinni złożyć wniosek przed terminem realizacji przedsięwzięcia promocyjnego, ale nie wcześniej niż 20 grudnia roku poprzedzającego rok, w którym będzie realizowane przedsięwzięcie promocyjne.
Wnioski rozpatrywane są w trybie ciągłym, do momentu wyczerpania dostępnej puli środków w danym roku. Informacja o wyczerpaniu środków finansowych jest zamieszczana tu.