Według najnowszego raportu ExpertSender tylko 8 proc. z nas kupuje online raz na kwartał lub rzadziej. Większość, bo 59 proc., robi to minimum raz w miesiącu, a co trzeci Polak – minimum raz w tygodniu. Co więcej, nie mamy kłopotów, by siedząc przed ekranem monitora, czy smartfona wydać większą kwotę. 31 proc. badanych stwierdziło, że na e-zakupy przeznacza od 101 do 300 zł, a kolejne 28 proc. wskazuje na kwoty rzędu 301-500 zł.

CZYTAJ TEŻ: Pandemia wymusiła zmiany w modelach biznesu firm handlowych

Wartość rynku e-commerce rośnie

W 2019 r. wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w br. prognozowano na ok. 20 proc. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych, dlatego faktyczna wartość może być znacznie większa niż pierwotnie przewidywano – mówi Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender.

CZYTAJ TEŻ: Jak firmy mają zdobywać klientów w czasie pandemii?

Jak podkreśla, klienci chętnie kupują w sieci i już tylko 1 proc. ankietowanych twierdzi, że robi to raz na rok.

Doświadczeni e-konsumenci

Większość z nas to już całkiem doświadczeni e-konsumenci. 43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat. Natomiast 22 proc., że jest to od 4 do 8 lat. Tylko 3 proc. osób robi zakupy online nie dłużej niż rok. Do zakupów zachęca nas szybka dostawa (tak mówi co piąty ankietowany), a zniechęcają wyskakujące reklamy (15 proc.), brak darmowej dostawy (14 proc.), czy ulubionych metod płatności (12 proc.). Mimo to prawie co dziesiąta osoba zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka.

CZYTAJ TEŻ: Technologie pomagają w działalności firm w czasach pandemii

– Na decyzje zakupowe e-klientów ma wpływ szereg udogodnień. Jeszcze niedawno jednym z ważniejszych z nich był punkt stacjonarny e-sklepu, w którym klient może obejrzeć produkt lub odebrać go osobiście. Dziś, aż 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma takiej potrzeby – zaznacza Jarecki.

CZYTAJ TEŻ: Sprzedaż i konkurencyjność – największe wyzwania tradycyjnych małych sklepów