Ponad 150 tys. pracowników trafi do świata metaverse

Ponad 70 proc. kadry kierowniczej uważa, że metawersum pozytywnie wpłynie na ich organizację – wynika z najnowszego raportu Accenture Technology Vision 2022.

Publikacja: 02.05.2022 14:04

Metaversum to spektrum technologii m.in. takich jak rozszerzona rzeczywistość.

Metaversum to spektrum technologii m.in. takich jak rozszerzona rzeczywistość.

Foto: Andrew Derr

- To szansa, także dla firm w naszym kraju, na wykorzystanie dostępnych technologii do przyspieszenia transformacji cyfrowej i ekspansji międzynarodowej - mówi Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce.

Metaversum to spektrum technologii takich jak rozszerzona rzeczywistość, blockchain, cyfrowy bliźniak czy przetwarzanie brzegowe, które dają zupełnie nowe możliwości budowania relacji z klientami, poprawy efektywności wytwarzania produktów i usług oraz ich ścieżki dotarcia do odbiorców. Organizacje, które chcą aktywnie tworzyć swoją przyszłość, już dziś działają w tym wirtualnym świecie – np. Mars, współpracując z Microsoft i Accenture, wykorzystuje technologię cyfrowego bliźniaka, aby zredukować ilość wytwarzanych odpadów, zwiększyć wydajność oraz podejmować decyzje w oparciu o dane w czasie rzeczywistym. Koncern pracuje również nad rozwojem nowych produktów w oparciu o cyfrowe symulacje, uwzględniające takie zjawiska jak zmiany klimatyczne czy zakłócenia procesów produkcyjnych.

Czytaj więcej

MŚP muszą szykować się na głęboki kryzys - analiza rynku

 – Internet nowej generacji, oparty o niespotykaną do tej pory ilość cyfrowych innowacji, zmieni sposób w jaki żyjemy i pracujemy – komentuje Paul Daugherty, dyrektor generalny grupy i dyrektor ds. technologii w Accenture. – Przedsiębiorstwa, które nie włączą się aktywnie w rozwijanie nowych obszarów, będą musiały się dostosować się do realiów stworzonych przez innych – dodaje.

Z badań Accenture wynika, że 95 proc. kadry kierowniczej uważa, iż nowoczesny internet musi oferować interoperacyjność oraz wieloplatformowość. 92 proc. badanych deklaruje, iż świat cyfrowy będzie nabierał coraz więcej cech świata realnego, a potrzeba płynnego poruszania się między tymi światami będzie rosła. Ponadto 94 proc. ankietowanych twierdzi, że długofalowy sukces firm będzie uzależniony od właściwego wykorzystania nowych technologii.

Czytaj więcej

„Zielone” firmy magnesem na pracowników

Badania przeprowadzono wśród ponad 4600 osób kadry kierowniczej z 23 branż w 35 krajach. 71 proc. respondentów podało, iż metawersum będzie mieć w przyszłości pozytywny wpływ na ich organizację, a 42 proc. z nich jest zdania, że pojawienie się metaverse spowoduje przełom lub znaczącą transformację ich działalności. Analitycy szacują, że jeszcze w br. w metawersum będzie pracować ponad 150 tys. nowych pracowników. – Granica między rzeczywistością a światem cyfrowym coraz bardziej się zaciera – podkreśla Daugherty.

- To szansa, także dla firm w naszym kraju, na wykorzystanie dostępnych technologii do przyspieszenia transformacji cyfrowej i ekspansji międzynarodowej - mówi Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce.

Metaversum to spektrum technologii takich jak rozszerzona rzeczywistość, blockchain, cyfrowy bliźniak czy przetwarzanie brzegowe, które dają zupełnie nowe możliwości budowania relacji z klientami, poprawy efektywności wytwarzania produktów i usług oraz ich ścieżki dotarcia do odbiorców. Organizacje, które chcą aktywnie tworzyć swoją przyszłość, już dziś działają w tym wirtualnym świecie – np. Mars, współpracując z Microsoft i Accenture, wykorzystuje technologię cyfrowego bliźniaka, aby zredukować ilość wytwarzanych odpadów, zwiększyć wydajność oraz podejmować decyzje w oparciu o dane w czasie rzeczywistym. Koncern pracuje również nad rozwojem nowych produktów w oparciu o cyfrowe symulacje, uwzględniające takie zjawiska jak zmiany klimatyczne czy zakłócenia procesów produkcyjnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Zaufanie i wartość reputacji w partnerstwach biznesowych – nadchodzi Przemysł 4.0
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Materiał Promocyjny
AI w szkoleniach językowych dla pracowników
Materiał partnera
Rozgrywka o fotel lidera w produkcji żywności zrównoważonej już trwa