Nie przegap – sięgnij po nagrodę i prestiżowy tytuł

Źródło: NCBR

Uwaga twórcy nowatorskich produktów i technologii! Tylko do 29 października do godz. 16 można składać wnioski w konkursie Polski Produkt Przyszłości, organizowanym wspólnie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Na laureatów XXIII edycji konkursu czeka 600 tys. zł.

Konkurs jest współfinansowany ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Mogą w nim startować uczelnie, instytuty naukowe i badawcze oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski. Uczestnicy mogą aplikować indywidualnie albo zgłosić projekt opracowany wspólnie przez instytucję i firmę. Podmiot, który wypełnia konkursowy wniosek musi być właścicielem autorskich praw majątkowych, patentowych lub innych praw własności intelektualnej dotyczących zgłaszanego produktu.

Doskonałe efekty rywalizacji

W poprzednich edycjach konkursu Polski Produkt Przyszłości rozpatrzono 1073 wnioski. Nagrody otrzymało 56 uczestników, a wyróżnienia –  122. Wśród nagrodzonych ostatnio projektów znalazły się te z obszaru medycyny, chemii, elektroniki i biotechnologii, m.in. proteza ucha środkowego o działaniu bakteriobójczym, fotowoltaiczna szyba z warstwą na bazie kropek kwantowych wspomagająca klimatyzację i ograniczająca nagrzewanie pomieszczeń, zielona sadza pozyskiwana ze zużytych opon, inteligentny stetoskop oraz preparat stymulujący odporność roślin.

– Nagroda lub wyróżnienie w tym konkursie to nie tylko dowód uznania dla osiągnięć danej firmy czy jednostki naukowej, ale przede wszystkim potwierdzenie, że ryzykowny i skomplikowany proces badawczy zakończył się sukcesem w postaci komercjalizacji B+R. Zwycięzcy i laureaci „Polskiego Produktu Przyszłości” realizują ambitne projekty i wyznaczają trendy w swoich dziedzinach, promując przy okazji polską myśl techniczną i technologiczną – mówi Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR.

– Wdrożenie innowacyjnego produktu to zwieńczenie długotrwałego i żmudnego procesu – setek godzin wytężonej pracy, a także nieskończonej liczby prób, błędów i powtórzeń – aż do skutku, aż do osiągnięcia sukcesu. W te działania zaangażowanych jest wiele osób, ich czas, umiejętności i duch walki. Zwycięstwo w konkursie jest nagrodą dla specjalistów za ich śmiałe marzenia, odwagę i upór w dążeniu do rozwoju – mówi Małgorzata Oleszczuk, PARP.

Zwłaszcza w dobie pandemii COVID-19 organizatorzy konkursu z nadzieją patrzą na innowacyjne pomysły, które mogą ułatwić codzienne życie i być motorem napędowym polskiej gospodarki, zarówno teraz jak i w przyszłości.

Proste zasady

Wnioski konkursowe można składać elektronicznie, najwygodniej będzie skorzystać z dedykowanego do konkursu generatora wniosków. System elektroniczny służy zarówno do składania wniosków online, jak i do kontaktu z uczestnikami.

Zgłaszane do konkursu projekty powinny być doprowadzone co najmniej do etapu prac wdrożeniowych, wymagany poziom gotowości technologicznej to co najmniej 6 TRL (Technology Readiness Level). Zgłaszać można także produkty wdrożone do produkcji do 24 miesięcy przed dniem złożenia konkursowego wniosku.

Nagrody i promocja

Rywalizacja odbędzie się w trzech głównych kategoriach:

  • Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy,
  • Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki,
  • Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy.

W każdej z tych kategorii nagroda główna wynosi 100 tys. zł. Laureat otrzyma dodatkowo prawo do posługiwania się prestiżowym tytułem i znakiem Polski Produkt Przyszłości. Produkty wyróżnione zdobędą nagrody finansowe w wysokości 25 tys. zł.

Bardzo atrakcyjnym bonusem dla wszystkich  laureatów i wyróżnionych będzie promocja ich produktów. Informacje na temat nagrodzonych i wyróżnionych w konkursie Polski Produkt Przyszłości będą zamieszczane w materiałach informacyjnych przygotowywanych przez PARP między innymi w Katalogu Laureatów, a także w filmach promocyjnych i materiałach prasowych. Poprzednie konkursowe edycje udowodniły, że tytuł „Polski Produkt Przyszłości” to doskonałe narzędzie promocyjne. Dzięki niemu rozgłos w kraju i daleko poza jego granicami zdobyło wiele innowacji stworzonych w Polsce.

Konkurs przewiduje również przyznanie nagród specjalnych w kategoriach:

  • Produkt zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę (funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata),
  • Produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT),
  • Produkt w obszarze ekoinnowacji lub w innych obszarach, które zostaną zidentyfikowane w trakcie oceny zgłoszonych produktów.

Zarówno PARP, jak i NCBR mogą dodatkowo wybranym uczestnikom konkursu przyznać swoje własne nagrody specjalne.

www.parp.gov.pl/konkursppp

Materiał przygotowany we współpracy z NCBR.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

E-commerce bardzo zyskał na pandemii.

E-commerce to kierunek dla biznesu. Wymusza go pandemia

Pandemia koronawirusa sprawiła, że niemal wszystkie sektory gospodarki nieoczekiwanie znalazły się w trudnej sytuacji. ...

NCBR na rzecz innowatorów

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, agencja wykonawcza ministra nauki i szkolnictwa wyższego, od ponad ...

200 mln zł na innowacje w stoczniach

Jeszcze tylko przez trzy tygodnie przedsiębiorcy i ich konsorcja zainteresowane dotacjami na innowacje w ...

Warto powalczyć o ulgę na badania i rozwój

Zaledwie kilkanaście procent przedsiębiorstw skorzystało w zeszłym roku z preferencji podatkowych związanych z innowacyjnością. ...

Jak negocjować z Chińczykami?

Negocjacje z chińskimi kontrahentami są jak wojna. Wszystkie ciosy i pułapki są zdaniem Chińczyków ...

Ile zarabiają informatycy podczas pandemii?

Płace specjalistów IT rosną. Średni wzrost wynagrodzeń w branży IT wynosi aktualnie 5-10 proc. ...