Pracodawcy mogą mieć spore trudności z przyciągnięciem pracowników z powrotem do swych siedzib. Okazuje się, że ważnym aspektem przemawiającym za powrotem może być zapewnienie czystego biura. Aż 66 proc. pracowników oczekuje od pracodawcy lepszych praktyk sprzątania. Co ciekawe, badania pokazują, iż dla 40 proc. brudne biuro to powód do zmiany pracy. Analizy przeprowadzone przez Cleaning Coalition of America nie pozostawiają złudzeń – zapewnienie odpowiedniej czystości jest kluczowe, bo 43 proc. z nas obawia się powrotu do pracy stacjonarnej. Ponad 35 proc. respondentów uważa, że największą przeszkodą w powrocie do biura jest wysoki wskaźnik zakażeń koronawirusem.

Czytaj więcej

Praca zimą – o tym musi pamiętać pracodawca

O ile przed pandemią praktyki związane z utrzymaniem czystości nie były głównym priorytetem, o tyle teraz 62 proc. pracowników twierdzi, że samo regularne widywanie personelu odpowiedzialnego za porządki w ich miejscu pracy sprawi, że czuliby się bezpieczniej. - Czyste pomieszczenia, meble i sprzęt oraz toalety zaopatrzone w niezbędne środki higieny i dezynfekcji poprawiają komfort codziennego funkcjonowania osób korzystających z tych przestrzeni oraz wpływają na wizerunek firmy w oczach pracowników i klientów. Nie wyobrażamy sobie biur, stacji benzynowych i sklepów bez dozowników płynu antybakteryjnego przy wejściu. Od dawna towarzyszą nam w szkołach, na uczelniach, w urzędach i w obiektach sportowych - podkreśla Paweł Maj, współwłaściciel firmy Kastell.