Targi China International Import Expo 2020, które odbyły się w dniach 5-10 listopada br. w Szanghaju to największe targi importowe w Chinach. Są one organizowane corocznie (począwszy od 2018 r.) z inicjatywy i pod patronatem prezydenta Chin Xi Jinpinga. Co ważne dla wystawców spoza Chin nie może się na nich wystawić żadna chińska marka.
CZYTAJ TEŻ: Wyłączność dystrybucyjna w Chinach – czy to się opłaca
Udział Polski w dotychczasowych dwóch edycjach wydarzenia (2018 i 2019) koordynowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W ubiegłym roku w targach wzięło udział 36 polskich firm. Prezentowały one produkty w trzech pawilonach branżowych (kosmetycznym, spożywczym i usługowym) oraz w pawilonie narodowym. Podczas zeszłorocznego China International Import Expo podpisano 3 kontrakty sprzedażowe oraz 3 porozumienia o współpracy pomiędzy polskimi a chińskimi firmami.
China International Import Expo 2020
Również w br. PAIH koordynowała udział polskich firm w tym wydarzeniu, choć miało ono nieco inny przebieg niż w dwóch poprzednich latach.
– Tegoroczna edycja tej największej wystawy o charakterze importowym w Chinach odbyła się jak zwykle na żywo. Łącznie zwiedzających było ok. pół miliona, choć ze względów epidemiologicznych ich liczbę ograniczono do 80 tys. osób dziennie. Przy czym wszyscy musieli nosić maseczki, a każdy musiał wcześniej przejść test na obecność koronawirusa – mówi „Rzeczpospolitej” Andrzej Juchniewicz, kierownik zagranicznego biura handlowego PAIH w Szanghaju.