Jak wynika z ostatnich badań ośrodka Pew Research Center, dobrobyt materialny jest wiodącym źródłem sensu życia respondentów z Korei Południowej. Jednocześnie Koreańczycy są społeczeństwem wysoce zorientowanym na wspólnotę. Otoczenie i jego ocena ma ogromny wpływ na zachowanie jednostek. Dlatego południowokoreańscy konsumenci tak bardzo starają się upodabniać do siebie. Podobny wygląd i zachowanie dają im poczucie akceptacji i bycia częścią grupy. Nie jest więc przypadkiem, że będąc w Korei Południowej na drogach zaobserwujemy głównie samochody w kilku standardowych kolorach, tj. czarnym, białym i srebrnym. Wyjątek stanowią pomarańczowe taksówki. Każdy inny kolor będzie wyróżniał się, co dla Koreańczyków może wiązać się z poczuciem wykluczenia.
Zanim zdecydujemy się na sprzedaż naszego produktu do tego kraju, warto upewnić się, czy jego format, kolor, bądź stylistyka nie będą uchodziły w Korei Południowej za zbyt ekstrawaganckie. W takim przypadku możemy z dużym prawdopodobieństwem spotkać się z odrzuceniem ze strony tamtejszych konsumentów.
Kanały dotarcia do klientów, czyli co to jest Kakao, Naver czy Hwahae
W Korei Południowej ogromny wpływ na konsumentów mają liderzy opinii, także ci w mediach społecznościowych, zwani influencerami. Koreanki i Koreańczycy uwielbiają wpisywać się w aktualnie obowiązujące trendy. Wraz z pojawieniem się mody można zakładać, że nowe zjawisko zakupowe rozpowszechni się wśród przeważającej części konsumentów, w szczególności tych młodszych. Warto także zdawać sobie sprawę z dynamiki trendów. Te mogą zmieniać się nawet w przeciągu tygodni.
Czytaj więcej
Przed polskim młynarstwem oraz sadownikami otwierają się możliwości eksportowe do Chin. Na te produkty z każdym rokiem w Państwie Środka zwiększa się popyt. Czy polscy producenci włączą się do gry o wielki, chiński rynek?
Duże wpływ na decyzje zakupowe Koreańczyków mają także opinie i recenzje innych kupujących. Wykorzystując media społecznościowe i platformy, takie jak Kakao czy Naver, południowokoreańscy konsumenci wymieniają się swoimi doświadczeniami, zasięgają informacji, czy szukają porad o produktach i usługach. W przypadku pewnych kategorii produktów, istnieją także dedykowane aplikacje, jak np. Hwahae pozwalająca na sprawdzanie jakości składników kosmetyków. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o jakość obsługi koreańskich konsumentów, w tym dostarczanie im w szybki sposób informacji o produkcie w oczekiwanym przez nich kanale dystrybucji. Zawiedzenie ich oczekiwań może spotkać się z krytyką, która w mgnieniu oka przedrze się do sieci.