Z Czechami handlujemy coraz więcej

W okresie od stycznia do kwietnia 2022 r. wymiana handlowa pomiędzy obydwoma krajami zwiększyła się o prawie 28 proc., przy czym wzrost polskiego eksportu był nieznacznie wyższy niż importu.

Polski eksport w formule elektronicznej wciąż dopiero raczkuje

Tylko 4 proc. polskich firm eksportuje w formule transgranicznego e-commerce. Rośnie jednak wartość sprzedaży zagranicznej realizowanej kanałami elektronicznymi.

Korea Południowa - jak podbić rynek kosmetyczny w kraju kultu piękna?

Koreańczycy uznawani są za jeden z najbardziej dbających o wygląd narodów świata. Wpływa to korzystnie na rozmiar tamtejszego rynku kosmetycznego. Niektóre polskie przedsiębiorstwa kosmetyczne już tam sprzedają, i to nie od dziś.

Światowi producenci żywności zagubieni na wiodących targach, ale polscy nie

Podczas międzynarodowych targów żywności Anuga w Kolonii w Niemczech dało się zauważyć, że wielu producentów żywności nie potrafi się odnaleźć w kryzysowej sytuacji. Za to dobrze wizerunkowo wypadły polskie firmy.

Brexit - pełne kontrole graniczne z Wielką Brytanią przesunięte

Brytyjski rząd ogłosił nowy, pragmatyczny kalendarz wprowadzania pełnych kontroli importowanych produktów rolnych oraz rolno-spożywczych z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii.

Polska-Czechy – jakimi towarami handlujemy?

Od 2017 roku Polska utrzymuje pozycję drugiego partnera handlowego Czech. Z polskiego punktu widzenia Czechy do końca 2020 r. były naszym drugim rynkiem eksportowym. W br. na drugie miejsce wysunęła się Francja, a Czechy spadły na 3. miejsce.

Polskie lody eksportujemy nawet do Australii i RPA

Polska jest w pierwszej dziesiątce największych eksporterów lodów na świecie. Sprzedajemy je m.in. w: Gambii, Kolumbii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Gwarancje z KUKE wesprą eksporterów i banki

Santander Bank Polska jest pierwszym polskim bankiem, który zaoferuje przedsiębiorcom najnowsze instrumenty z oferty KUKE, dzięki którym krajowi eksporterzy będą mogli zwiększyć finansowanie inwestycji i zabezpieczać sprzedaż na zagraniczne rynki.

Mrożone truskawki polskim hitem eksportowym

Co prawda Polska straciła w 2020 r. pozycję światowego lidera w eksporcie mrożonych truskawek, ale wyprzedza nas tylko Meksyk.

E-commerce okiem przedsiębiorców

Choć sprzedaż w e-handlu de facto nie ma granic, to jednak rodzimi przedsiębiorcy zwykle zaczynają sprzedaż w formule cross-border od rynków bliskich, ościennych, a więc analogicznie do klasycznej sprzedaży eksportowej.

E-commerce to szansa na większy polski eksport

Polscy przedsiębiorcy dość ostrożnie podchodzą do sprzedaży zagranicznej w formule e-commerce. Pandemia jednak po części wymusza tę formę ekspansji.

E-handel i eksport to dobry duet

E-commerce przeżywa prawdziwy boom i choć coraz więcej polskich firm wychodzi dzięki tej formule za granicę, to w porównaniu z firmami z innych krajów dopiero zaczynamy tę przygodę.

E-handel wychodzi poza kraj

Rusza kolejna, siódma już edycja Programu Handlu Zagranicznego. Podczas trzech najbliższych wydarzeń eksperci i przedsiębiorcy przeanalizują sprzedaż polskich produktów za granicę w formule e-commerce w Europie i Chinach.

Są duże szanse na mocne odbicie eksportowe w najbliższym czasie

Polski eksport oparł się skutkom pandemii. Rodzimi przedsiębiorcy wykazali się elastycznością oraz pewnością dostaw na zagraniczne rynki. To powinno zaprocentować. Eksperci spodziewają się wzrostu eksportu. Czas też na nowe rynki.

Wsparcie dla eksporterów uszyte na nowo

Obserwując zmieniające się realia w handlu międzynarodowym, zastosowaliśmy całkiem nowe podejście. Do pomocy eksporterom zaangażujemy banki – mówi Janusz Władyczak, prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych.

Rowery elektryczne nowym hitem polskiego eksportu?

Eksport rowerów rośnie szybciej niż polski eksport towarów ogółem. Coraz większa rolę odgrywają w nim rowery elektryczne. Ich wysyłka to już prawie 1/3 polskiego eksportu rowerów.

Polski drób bezkonkurencyjny na Litwie

Pomimo negatywnego wpływu pandemii na eksport, litewscy producenci skarżą się na niską cenę polskiego drobiu, który ugruntował już sobie pozycję na tamtejszym rynku.

Jak brexit wpływa na polski handel z Wielką Brytanią?

Dość nieoczekiwanym skutkiem brexitu w polsko-brytyjskich relacjach handlowych są szybsze płatności ze strony firm brytyjskich. Wzrosły koszty przewozu. Z handlu z Albionem wypadają słabiej zorganizowane firmy z sektora MŚP.