Polskie firmy radzą sobie coraz lepiej we Francji
Polsko-francuskie relacje gospodarcze, w kontrze do stosunków politycznych, mają się bardzo dobrze. Francja jest drugim inwestorem w Polsce, a firmy znad Wisły zaczynają przejmować francuskich konkurentów – mówi Monika Constant, dyrektor generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.
Niuanse francuskiej etykiety biznesu
Handlując z francuskimi kontrahentami lepiej zaprosić ich na obiad niż obdarować prezentem. Robienie biznesu przy posiłkach to we Francji norma.
Polskie firmy ciągną do Francji
Do eksportu i ekspansji na rynek francuski polskich przedsiębiorców zachęcają zarówno agendy rządowe, izby gospodarcze, jak i banki związane z tamtejszym rynkiem oferując wsparcie finansowe, udział w targach i misje handlowe.
Kontrahenci z Francji płacą w terminach
Gościnność francuska nie dorównuje polskiej, ale nie powinno to odstręczać polskich przedsiębiorców. Do biznesu może zachęcić fakt, że to kraj o wysokim morale płatniczym.