Wielkie targi w Chinach przenoszą się do sieci

Ningbo - miasto w prowincji Zhejiang, Chiny. Źródło: Adobe Stock

Tegoroczna edycja największych targów konsumenckich dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Chinach odbędzie się w internecie. Polskie firmy mogą się wystawić bezpłatnie.

Targi China – CEEC Expo and International Consumer Goods Fair (China – CEEC Expo) organizuje od 2015 roku Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. Zaprasza na nie państwa inicjatywy współpracy gospodarczej między Chinami a 17 krajami z Europy Środkowo-Wschodniej (tzw. inicjatywa 17+1), w tym Polskę. Wydarzenie odbywało się dotychczas co roku w czerwcu w mieście Ningbo. I gromadziło tysiące chińskich handlowców, agentów, importerów oraz przedstawicieli sieci dystrybucji.

Bez wyjazdu do Chin

Tegoroczna edycja targów również odbędzie się w czerwcu (rozpocznie się 8 czerwca) tyle że nie trzeba lecieć do Państwa Środka gdyż impreza odbędzie się wirtualnie.

– Przeniesienie targów do świata wirtualnego przed epidemią byłoby dla nas nie do przyjęcia. Jednak aktualnie w Chinach tego rodzaju metoda układania relacji biznesowych jest coraz częstsza i namawiają do niej chińskie władze. Wymusiła to oczywiście pandemia koronawirusa – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolno-spożywczego.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus: Chińska tarcza antykryzysowa

– Chińczycy są narodem pragmatycznym i potrafią szybko dostosować się do nowych warunków zgodnie z ich narodową cechą: jest kryzys, jest szansa. Polskie firmy, które będą potrafiły dotrzymać tempa narzuconego przez Chińczyków mają szanse nie tylko na kontynuację dotychczasowego eksportu, ale zdobycie nowych odbiorców – dodaje Strzelecki.

Stoisko narodowe

Podczas trzech ostatnich edycji targów China – CEEC Expo polskie stoisko narodowe organizowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W 2019 r. zaprezentowało się na nim 36 polskich firm z branży spożywczej, kosmetycznej i jubilerskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Jaki jest chiński klient?

Teraz polscy przedsiębiorcy mogą ponownie zaprezentować się na tych targach. Tyle że w sieci i bezpłatnie.

Zarejestrować się na targi można do 15 maja poprzez stronę organizatora Przedsiębiorcy będą mogli wzbogacić wirtualne stoisko materiałami multimedialnymi i porozmawiać z potencjalnymi kupcami online. PAIH pomaga w rejestracji.

CZYTAJ TAKŻE: Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Najpierw subwencja, potem podatek.

Subwencja – czy umorzona pomoc z tarczy jest opodatkowana?

Przedsiębiorca walczący ze skutkami COVID-19 otrzymał wsparcie z tarczy finansowej. Spełnił też warunki do ...

Leasing nigdy nie wyglądał lepiej

Wrzuć w koszty firmy MacBooki i iPady w leasingu 0% z Apple Financial Service ...

Na przekór brexitowi – ruszył UK-Polish TechChallenge

Końcówka ubiegłego tygodnia przyniosła nie tylko brexit, ale też inaugurację programu UK-Polish TechChallenge. Zakłada ...

Promocja żywności – te dziedziny i te rynki mają dać zyski w 2021 r.

Komisja Europejska oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa przedstawiły plany działań promocyjnych dla unijnych i ...

Zerowy PIT pod lupą

1 sierpnia 2019 r. weszła w życie ustawa o zerowym podatku PIT dla młodych ...

Odliczenie podatku VAT za zakupy owoców dla pracowników to nie jest prosta sprawa.

Pracodawca zapłaci VAT za owocowe czwartki

Owoce, słodycze i inne artykuły spożywcze, które kupują pracodawcy dla pracowników są najczęściej formą ...