Konkurs dla startupów stawiających na rozwiązanie proekologiczne

Huawei Polska i Startup Academy ogłosiły nabór do konkursu Huawei Startup Challenge 2. Chodzi o projekty na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Publikacja: 22.09.2021 19:07

Drugą edycję Huawei Startup Challenge poświęcono ekologii.

Drugą edycję Huawei Startup Challenge poświęcono ekologii.

Foto: Adobe Stock

Udział w konkursie mogą wziąć polskie startupy, które chcą stawić czoła problemom ekologicznym Polski i świata oraz zaprezentują innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

- Zmiany klimatu dzieją się na naszych oczach. Wszyscy musimy dbać o nasze środowisko naturalne a Huawei jako firma odpowiedzialna społecznie już to robi. Wierzymy, że wykorzystanie technologii może pomóc w walce z postępującymi zmianami klimatycznymi, dlatego wspólnie ze Startup Academy organizujemy drugą edycję konkursu Huawei Startup Challenge - mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

Czytaj więcej

UVera wygrywa. Polski start-up najlepszy w Europie

- Współpraca ze startupami - największymi innowatorami obecnych czasów, ma dla nas wymiar merytoryczny i technologiczny. Razem zaprzęgniemy technologie do walki o ochronę planety – dodaje.

- Szukamy rozwiązań, a współpraca dużych firm i startupów to ogromny potencjał płynący z synergii działań, dlatego mamy przyjemność realizacji konkursu Huawei Startup Challenge. Będzie to wsparcie dla młodych, innowacyjnych startupów, które tworzą rozwiązania dla ochrony klimatu i zdrowego środowiska – tłumaczy Michał Misztal, prezes Startup Academy.

Od wykluczenia cyfrowego do ekologii

Pula nagród drugiej edycji konkursu wynosi 200 tys. zł, ale formuła konkursu przewiduje także nagrody specjalne od Huawei i partnerów programu. Jedna z nich fundowana zostanie przez Krajową Izbę Klastrów Energii. Huawei ufundował trzy nagrody pieniężne dla trzech najlepszych startupów o łącznej wartości 200 tys. zł – 100 tys. dla zwycięzcy oraz 60 tys. i 40 tys. zł odpowiednio dla startupów, które zajmą miejsce drugie i trzecie.

Czytaj więcej

Gyfted, czyli jedna rekrutacja do setek pracodawców?

To druga edycja konkursu. Jego pierwszą odsłonę poświęcono sposobom przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu. Wtedy zgłoszono 250 projektów.

Rekrutacja do drugiej, bieżącej edycji potrwa do 31 października br. Zgłoszenie można wysyłać przez stronę www.huaweistartupchallenge.com

Udział w konkursie mogą wziąć polskie startupy, które chcą stawić czoła problemom ekologicznym Polski i świata oraz zaprezentują innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

- Zmiany klimatu dzieją się na naszych oczach. Wszyscy musimy dbać o nasze środowisko naturalne a Huawei jako firma odpowiedzialna społecznie już to robi. Wierzymy, że wykorzystanie technologii może pomóc w walce z postępującymi zmianami klimatycznymi, dlatego wspólnie ze Startup Academy organizujemy drugą edycję konkursu Huawei Startup Challenge - mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moja Firma
Glov – polska marka, która zawojowała świat
Start-Up
Startup UVera z prestiżową europejską nagrodą
Innowacje
Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek
Innowacje
Bredpaki, czyli opakowania do zjedzenia z posiłkiem
Pieniądze dla Start-Upów
Pora na Pola – nowatorski biznes wsparty w crowdfundingu