Para przedsiębiorców, działająca pod nazwą BreadPack – Angelika Szkołuda i Eugeniusz Adintsov – zaprojektowała i stworzyła jadalne naczynie. Czym bredpaki różnią się od już dostępnych, naprawdę ekologicznych naczyń jednorazowych?

Bredpaki są w pełni kompostowalne

– Są nie tylko oparte na składnikach roślinnych i w pełni kompostowalne. Skutecznie poszerzają skromny obecnie asortyment takich opakowań. Wprowadzają zupełnie nową jakość i stają się pozytywną alternatywą nie tylko dla środowiska. Konsumenci otrzymują produkt zaskakująco smaczny i przyjemnie chrupiący, a gastronomia naczynie, na którym może zbudować zupełnie nową propozycję w menu – tłumaczy Angelika Szkołuda. Jak mówi, prace nad stworzeniem autorskich misek rozpoczęły się w Polsce ponad dwa lata temu. Angelika Szkołuda i Eugeniusz Adintsov zarządzali wcześniej polską częścią międzynarodowej franczyzy i prowadzili produkcję maszyn do wypieku jadalnych kubków dla całej sieci ukraińskiego wege konceptu Soup Culture.

CZYTAJ TEŻ: Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek

– W 2019 roku zdecydowaliśmy, że chcemy wyjść naprzeciw potrzebom indywidualnych przedsiębiorców i właścicieli gastronomii – coraz szerszego grona osób, które zwracały się do nas z informacją, że bezskutecznie próbują znaleźć smaczne, jadalne naczynia dla swojej gastronomii – opowiada Angelika Szkołuda. W ciągu dwóch lat pracy stworzyli, nieobecną dotąd na rynku, technologię oraz piec do wypiekania bredpaków. Nazwa pojemników, czyli spolszczona wersja nazwy marki, nawiązuje do ciasta, z którego miseczki są wyrabiane.

– Przypomina ono poniekąd ciasto chlebowe. Jednak nie jest to porównanie oddające charakter bredpaków. W ich składzie mamy tylko naturalne składniki: mąkę pszenną, wysokiej jakości olej rzepakowy, len mielony, wodę oraz szczyptę soli i pieprzu, co dzięki właściwościom maszyny do wypieku, zamienia się w naczynie i przekąskę w jednym – tłumaczy Szkołuda. Podkreśla, że bredpaki z powodzeniem, bez negatywnego wpływu na smak potrawy, zastępują naczynia gastronomiczne, cateringowe i wszystkie te, które służą nam jednorazowo, w podróży lub w domu, podczas imprez okolicznościowych. Wiele posiłków zyskuje dzięki nim nową odsłonę.

CZYTAJ TEŻ: Polski start-up konkuruje ze Škodą na elektryki w Pradze

– Zagryziony chrupiącą miseczką hummus, jajecznica, kaszotto, gulasz, leczo, deser i wiele innych wspaniale się z nią łączy. Razem tworzą spójną całość i są przykładem szybkiego dania w absolutnie naturalnej, innowacyjnej odsłonie – zachęca ich współtwórczyni.

Bredpaki do kupienia w internecie

Autopromocja
Od 29.10 w "Rzeczpospolitej" i "Parkiecie"

Wszystko o zrównoważonym rozwoju i pozafinansowym raportowaniu spółek

Sprawdź szczegóły

Bredpaki, od niedawna są już dostępne w regularnej sprzedaży na stronie internetowej producenta. Firma pokonała covidowe perturbacje, które zupełnie wywróciły plan wejścia na rynek w 2020 r. W tym czasie wykonano dodatkowe badania, zebrano opinie od pierwszych klientów i udoskonalono cały proces produkcji. Teraz BreadPack stara się zbudować relacje oparte na zaufaniu do nowego produktu. Musi przekonać odbiorców sceptycznych wobec wyboru ekologicznych zamienników, że opcje eko, to rozwiązanie korzystne dla każdej strony, a nie rezygnacja z czegoś. Wymaga to konsekwentnych działań i cierpliwości.

CZYTAJ TEŻ: UVera wygrywa. Polski start-up najlepszy w Europie

– Wierzymy, że odpowiedzialne idee i technologie przyczynią się do realnej zmiany przyzwyczajeń konsumentów i zwiększą ich otwartość na propozycje tworzone z myślą o środowisku – uważa Angelika Szkołuda.