To wynik EIT Health Catapult europejskiego konkursu dla start-upów z obszaru zdrowia, biotechnologii, digital health i technologii medycznych. UVera, zwyciężyła w kategorii Biotech, otrzymując 40 tys. euro na dalszy rozwój unikalnego naturalnego komponentu, który chroni przed całym spektrum promieniowania słonecznego. Dodatkowo UVera otrzyma wsparcie sponsorów i nagrodę specjalną NASDAQ. To kolejna nagroda dla polskiej innowacji, która zdobywa coraz szersze uznanie na całym świecie.
Najlepsi z najlepszych
W tegorocznej edycji konkursu dla najbardziej obiecujących innowacji z obszaru medycyny i opieki zdrowotnej – EIT Health Catapult, wyłoniono dziewięć najlepszych rozwiązań w Europie.
UVera była najlepsza w kategorii Biotech. W finale pokonała zespoły z Wielkiej Brytanii i Austrii. Opracowana przez Polaków substancja to naturalny, wysoce wydajny i łatwy w aplikacji UV protektor o wyjątkowej stabilności i szerokim spektrum działania przed promieniowaniem słonecznym UV (promienie UVA, UVB, UVC). To przełom, bo obecnie stosowane filtry UV, tworzone przemysłowo, nie są obojętne dla zdrowia i środowiska. Mogą powodować uszkodzenia DNA, zwiększać ryzyko raka skóry, gromadzić się w tkankach i powodować reakcje alergiczne. Dodatkowo, nie są obojętne dla środowiska. W czasie kąpieli filtry są zmywane i trafiają do ekosystemu morskiego.
CZYTAJ TEŻ: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach
Szacuje się, że tylko w 2019 r. sprzedano 1,2 mld sztuk kremów do opalania o składzie, który nie jest obojętny dla środowiska. Coraz więcej krajów zakazuje stosowania niektórych produktów do opalania w basenach wodnych. Tak jest m.in. na Hawajach i Florydzie. Innowacja opracowana przez polski start-up rozwiązuje oba problemy, gdyż filtr stworzony przez UVerę jest bezpieczny dla ludzi i środowiska.
UVera otrzyma grant 40 tys. euro oraz dodatkowe 10 tys. euro dzięki zdobytej podczas konkursu nagrodzie publiczności. UVera zostanie także zaprezentowana inwestorom w globalnym centrum finansowym – NASDAQ Tower w Nowym Jorku.