Oni mogą pomóc w wejściu na rynek brytyjski

I doświadczonym, i początkującym przedsiębiorstwom z Polski chcącym dobrze sobie radzić na rynku Wysp Brytyjskich nieobca powinna być Brytyjsko-Polska Izba Handlowa.

Publikacja: 30.10.2022 10:25

Aktualnie Wielka Brytania jest czwartym rynkiem eksportowym dla Polski. Przez wiele była nr 2, zaraz

Aktualnie Wielka Brytania jest czwartym rynkiem eksportowym dla Polski. Przez wiele była nr 2, zaraz po Niemczech, ale po brexicie jej znaczenie zaczęło spadać.

Foto: Comugnero Silvana

Brytyjsko-Polska Izba Handlowa (ang. BPCC – British-Polish Chamber of Commerce) w br. obchodzi okrągły jubileusz działalności. Powstała ona w 1992 roku jako Brytyjska Izba Handlowa w Polsce (ang. British Chamber of Commerce in Poland). 5 lat później, zmieniając swój status oraz nazwę na obecną, stała się izbą bilateralną. Zrzesza kilkuset członków. Jest uważana za organizację działającą prężnie i skutecznie. Współpracując z członkami Izby, ambasadami – brytyjską w Polsce i polską we Wielkiej Brytanii – oraz lokalnymi organizacjami gospodarczymi i samorządowymi BPCC udziela wsparcia polskim eksporterom, przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy dla Polaków w Zjednoczonym Królestwie i w Polsce (firmy zrzeszone w Izbie zatrudniają w naszym kraju 150-200 tys. osób), a także promuje na Wyspach polskie regiony wraz ze zlokalizowanymi tu polskimi partnerami ze sfer produkcji, handlu i usług.

Centrala BPCC mieści się w Warszawie przy ul. Zielnej 37. Nowo wybraną prezeską Izby jest Aneta Jóźwicka, osoba z długoletnim doświadczeniem w biznesie korporacyjnym. Stanowisko dyrektora zarządzającego od ponad dekady piastuje Paweł Siwecki, ekspert od marketingu, zarządzania i spraw gospodarczych. Wysokim rangą przedstawicielem Izby, bodaj najbardziej aktywnym w mediach społecznościowych, jest Michael Dembinski, urodzony w Wielkiej Brytanii w rodzinie przybyszów z Polski, lecz już ćwierć wieku mieszkający w kraju pochodzenia swoich rodziców.

Czytaj więcej

Brytyjczycy znają już nieco polskie tekstylia i obuwie

Jeśli chodzi o grupę docelową z Polski, głównym zadaniem BPCC jest udostępnianie firmom i osobom prywatnym aktualnych informacji na temat warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Zjednoczonym Królestwie. Izba organizuje spotkania, takie jak seminaria tematyczne, konferencje, śniadania robocze dla przedstawicieli biznesu czy mniej oficjalne koktajle i bale. Wydarzenia te organizowane są w dużych i ważnych z biznesowego punktu widzenia miastach Polski oraz w Londynie. Jako przykłady krajowe z ostatnich miesięcy można podać choćby czerwcową konferencję w Katowicach zatytułowaną „Doing Business w 2022 roku – inwestycje, rozwój i zarządzanie w czasach dynamicznych zmian”, która rozpoczęła się prelekcją pt. „Polska i Wielka Brytania: wymiana gospodarcza i nowe zasady handlu”, czy zorganizowaną w Rzeszowie we wrześniu konferencję „Doing Business with UK”, gdzie zaprezentowane były przedsiębiorstwa z branży lotniczej, ale i firma spożywcza wyspecjalizowana w handlu bakaliami. Natomiast 13 października w Warszawie odbyła się uroczysta gala 30-lecia BPCC, w której udział wzięli, oczywiście oprócz przedstawicieli samej Izby i jej członków, m.in. ambasadorka Wielkiej Brytanii w Polsce Anna Clunes, członek brytyjskiej Izby Lordów Karan Bilimoria oraz Katarzyna Madera, prezenterka telewizji BBC. Odczytano list od polskiego ambasadora w Zjednoczonym Królestwie Piotra Wilczka, w którym podkreślił on duże znaczenie BPCC dla rozwoju obustronnego handlu i inwestycji oraz określił Izbę jako jedną z kluczowych pozarządowych organizacji biznesowych w Polsce.

Czytaj więcej

Irlandia lubi polskie słodycze. Możemy ich jednak sprzedawać tam więcej

BPCC ma przejrzyście skonstruowaną i pełną interesujących treści dwujęzyczną stronę internetową. Bardzo użyteczna dla małych i średnich przedsiębiorców dopiero rozglądających się w możliwościach zaistnienia na Wyspach Brytyjskich może okazać się sekcja (podzielona na 9 podsekcji) „Wejście na rynek brytyjski”.

Brytyjsko-Polska Izba Handlowa (ang. BPCC – British-Polish Chamber of Commerce) w br. obchodzi okrągły jubileusz działalności. Powstała ona w 1992 roku jako Brytyjska Izba Handlowa w Polsce (ang. British Chamber of Commerce in Poland). 5 lat później, zmieniając swój status oraz nazwę na obecną, stała się izbą bilateralną. Zrzesza kilkuset członków. Jest uważana za organizację działającą prężnie i skutecznie. Współpracując z członkami Izby, ambasadami – brytyjską w Polsce i polską we Wielkiej Brytanii – oraz lokalnymi organizacjami gospodarczymi i samorządowymi BPCC udziela wsparcia polskim eksporterom, przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy dla Polaków w Zjednoczonym Królestwie i w Polsce (firmy zrzeszone w Izbie zatrudniają w naszym kraju 150-200 tys. osób), a także promuje na Wyspach polskie regiony wraz ze zlokalizowanymi tu polskimi partnerami ze sfer produkcji, handlu i usług.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wsparcie Ekspansji
Resort rozwoju nagrodzi firmy eksportujące uzbrojenie
Wsparcie Ekspansji
Co nowego w Brytyjsko-Polskiej Izbie Handlowej?
Wsparcie Ekspansji
Co British Council oferuje polskim firmom z sektora MŚP?
Wsparcie Ekspansji
KUKE i CaixaBank wesprą razem polskich eksporterów
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Wsparcie Ekspansji
Integracja jest kluczem do budowy silnej pozycji polskich firm technologicznych
Wsparcie Ekspansji
Poznań też z biurem regionalnym PAIH