– „Pracodawca Jutra” to konkurs dla pracodawców z wizją. Przedsiębiorcy, którzy dbają o rozwój swoich pracowników, budują kapitał ludzki w swoich firmach w tym roku mogli pokazać w jaki sposób to robią. Możliwości jest wiele. Począwszy od organizacji staży, tworzenia klas patronackich poprzez organizowanie konkursów, wspieranie uczelni oraz inwestycje w ekosystem edukacji – tłumaczy Edyta Sznajder, dyrektor Departamentu Kadr w Przedsiębiorstwach w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), która jest organizatorem konkursu.
Wyzwania dla biznesu
Jak wskazują eksperci PARP zmiany demograficzne oraz szybka dezaktualizacja wiedzy to wyzwania, przed którymi stoi rodzimi przedsiębiorcy. Szukając rozwiązań tych problemów coraz częściej rozpoczynają współpracę z instytucjami edukacyjnymi. I przynosi to korzyści dla obydwu stron. Ponadto, co ważne efekt synergii wspólnych działań przedsiębiorstw i naukowców jest też odczuwalny w gospodarce i na rynku pracy.
PARP od wielu lat angażuje się w działania wspierające współpracę przedsiębiorców z systemem nauki i edukacji. Od dziesięciu, we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim, prowadzi jeden z największych europejskich projektów badawczych w obszarze kompetencji, zatrudnienia i rynku pracy. Agencja wspiera też działanie Systemu Rad ds. Kompetencji, który ma na celu ocenę luk kompetencyjnych w sektorach gospodarki i wypracowywanie rozwiązań, które zwiększą dopasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb przedsiębiorców.
CZYTAJ TAKŻE: Tylko niecałe trzy tygodnie na zgłoszenia Polskiego Produktu Przyszłości
Piąta edycja
W czerwcu br. po raz piąty, po trzyletniej przerwie, wznowiono konkurs „Pracodawca Jutra”, który ma promować dobre praktyki współpracy biznesu z edukacją. Wyróżnienia trafią do przedsiębiorców, którzy przyczyniają się do poprawy oferty edukacyjnej, podnoszenia kwalifikacji pracowników poprzez zaangażowanie się we współpracę z instytucjami edukacyjnymi.