Pracownicy uważają, że firmy muszą angażować się społecznie

Pracownicy w coraz większym stopniu oczekują od pracodawców pozytywnego wkładu w rozwiązywanie ważnych kwestii społecznych. Tak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Ricoh przez Arup.

Według 74 proc. badanych, możliwości, które firma zyskuje dzięki nowoczesnym technologiom i automatyzacji czasochłonnych zadań, powinny mieć odzwierciedlenie w praktyce. Czyli prowadzić do zapewnienia pracownikom lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Natomiast 63 proc. respondentów chce, aby zyski uzyskane przez firmy z automatyzacji były ponownie inwestowane w społeczności, w których funkcjonują.

Badanie pokazuje, że aż 65 proc. pracowników oczekuje, że pracodawcy odegrają istotną rolę w rozwiązywaniu problemów społecznych. Takich jak zmiany klimatyczne czy nierówności społeczne. Co ciekawe, aż 28 proc. ankietowanych zgodziłoby się na obniżenie wynagrodzenia o 10 proc. W jakiej sytuacji? Jeśli pracowałoby dla przedsiębiorstwa, które angażuje się w pomoc w przeciwdziałaniu tym kwestiom.

Niemniej pracownicy nadal są sceptyczni wobec rzeczywistych zamiarów firm. 65 proc. uważa bowiem, że pracodawcy wykorzystają zautomatyzowane technologie, aby zwiększyć zyski i zredukować liczbę miejsc pracy.

– Chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja i robotyka to tylko cześć pozycji z listy technologii, które w ciągu 10 lat będą miały największy wpływ na zmiany w sposobie, w jaki pracujemy. Należy przy tym pamiętać, technologia ma wspomagać człowieka w wykonywaniu codziennych obowiązków w pracy. A nie go zastąpić – komentuje David Mills, prezes Ricoh Europe.

Jego zdaniem, współpraca i zasady zrównoważonego rozwoju powinny stanowić centralne punkty, wokół których powinien koncentrować się nowoczesny biznes.

– Ludzie chcą pracować dla firm, które świecą przykładem i przyczyniają się do pozytywnych zmian w swoim otoczeniu.  Współpraca stanowi natomiast warunek konieczny, by tego dokonać. Korporacje i firmy nie mogą zostawić rozwiązywania problemów społecznych organizacjom non-profit i administracji rządowej – twierdzi David Mills. – Te firmy, które podzielą się ze społeczeństwem zyskami, które osiągnęły dzięki zastosowaniu nowych technologii, tylko na tym skorzystają – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Za zakup kasy fiskalnej on-line jest ulga

Przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy instalują kasy fiskalne na potrzeby prowadzonej firmy lub wymieniają ...

Spójrzmy na Italię probiznesowo

Eksport polskich dóbr na Półwysep Apeniński rośnie, ale Polska wciąż notuje z Włochami deficyt ...

Innovation Coach – eksperci poszukają firm – beneficjentów i pomogą im przy innowacjach

Ruszył projekt Innovation Coach kierowany do firm zainteresowanych pracami badawczo-rozwojowymi. To instrument, który ma ...

Zmienią się druki PIT, CIT i VAT

Liczne zmiany w przepisach podatkowych zobligowały ministra finansów do zaktualizowania formularzy podatkowych. Zmiany dotyczą ...

Kluczowe wielkopolskie firmy wdrażają różne systemy zarządzania – tak wskazywały osoby nimi zarządzające

Liderzy rynku korzystają z nowych metod zarządzania

Ciągłe doskonalenie operacyjne w firmach jest sposobem na ograniczenie ryzyka płynącego choćby z niepewności ...

Przedsiębiorco, uważaj na e-maile

Hakerzy uderzają najczęściej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Poniżej przedstawiamy kilka rad, które mogą uratować ...