Branża eventowa. Pandemia wyłączyła co dwudziestą firmę

Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. Źródło: Adobe Stock

Branża eventowa, która według danych Głównego Urzędu Statystycznego obejmuje ponad 38 tys. firm w Polsce, to jedna z głównych ofiar epidemii koronawirusa.

Branża eventowa zmaga się ze skutkami pandemii. Chodzi o organizatorów imprez, czyli sektor, w którym od początku pandemii działalność zamknęło lub zawiesiło 1816 podmiotów. Choć na taki ruch zdecydował się co dwudziesty przedsiębiorca z tego sektora, to generalnie firmy eventowe zaczynają uczyć się już jak radzić sobie z nową rzeczywistością. Jedną z możliwości w tej sytuacji stało się przeniesienie wydarzeń do świata online lub zastosowanie hybryd, czyli eventów, w których można uczestniczyć osobiście, albo przez internet. Jak wynika z danych ClickMeeting, te modele w Polsce cieszą się w br. o 787 proc. większą popularnością niż rok temu.

CZYTAJ TEŻ: Zasiłek opiekuńczy dla rodziców uczniów wrócił, ale na krótko

W Polsce średnio organizowanych jest 7,2 tys. imprez masowych rocznie. Wartość tego sektora to ok. 3 mld zł (branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB). Branża eventowa to głównie małe, zatrudniające od 1 do 9 pracowników firmy z polskim kapitałem. Ich udział to aż 94 proc. całego sektora (dalej w kolejności są firmy od 9 do 49 osób pracujących – stanowią 2,5 proc., oraz od 50 do 249 pracowników – 0,5 proc.). Sektor ma wpływ na ok. 220 tys. miejsc pracy. Niepokoić może zatem fakt, że od początku stycznia do końca września br. wzrost zawieszonych działalności w porównaniu do roku 2019 wyniósł niemal 20 proc.

CZYTAJ TEŻ: Odszkodowania dla siłowni za ich zamknięcie

– Odsetek firm, które zamknęły swoją działalność, jest prawie dwukrotnie wyższy w przypadku, kiedy organizacja eventów była ich główną działalnością – mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kto zyska na wyższej płacy minimalnej? Pracodawcy protestują

Najniższe wynagrodzenie w 2020 r. powinno wzrosnąć o 8,9 proc. – proponuje resort pracy. ...

Niuanse francuskiej etykiety biznesu

Handlując z francuskimi kontrahentami lepiej zaprosić ich na obiad niż obdarować prezentem. Robienie biznesu ...

Zawirowania w światowym handlu niepokoją eksporterów

Wojna handlowa na linii USA–Chiny, rosnący protekcjonizm na wielu rynkach, przedłużający się brexit oraz ...

Zagraniczna podróż służbowa wiąże się teraz często z kwarantanną.

Czy można odmówić zagranicznej podróży służbowej?

Kwarantanna przy zagranicznych podróżach służbowych to ogromny kłopot. Prawnik wyjaśnia czy pracownik może odmówić ...

VAT w czasach kryzysu – webcast z ekspertami EY

Jak zachować bezpieczeństwo rozliczeń i wygenerować oszczędności? O VAT w okresie pandemii opowiedzą eksperci ...

5 najczęstszych błędów w promocji polskiej żywności w Chinach

Tylko w ostatnich dziesięciu latach setki polskich firm wzięły udział w dziesiątkach wystaw handlowych ...