Jak długo pomaga pan polskim firmom wchodzić na rynek emiracki?
Od niemal 15 lat. Pomagam polskim firmom zaistnieć biznesowo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA), ale i w innych krajach Zatoki Perskiej (Arabskiej). Z początku zdobywałem kontakty po stronie emirackiej i polskiej z ramienia Ambasady RP, jako ekspert ds. zagranicznych, wspierając polskie firmy z urzędu. Miałem też dwuletni kontrakt z PAIIZ (poprzedniczka PAIH – przyp. red.). Obsługiwałem delegacje najważniejszych dostojników państwowych, którzy przyjeżdżali z przedstawicielami czołowych spółek Skarbu Państwa. Niejednokrotnie były to duże wyzwania, bo czym innym jest łączyć biznesowo producenta słodyczy, a czym innym są jachty, czy sektor zbrojeniowy.
W 2015 r. założyłem dwie własne firmy (pomogłem też otworzyć biura w ZEA wielu innym osobom). Najpierw była to firma Infinity Media Middle East, pod auspicjami której zrealizowałem pierwszy program promocji polskich jabłek, pod hasłem Bicolored European Apples. Przez 3 lata realizacji program przeprowadziliśmy całą masę działań marketingowych i PR, zbudowaliśmy siatkę relacji z wszystkimi liczącymi się firmami dystrybucyjnymi w ZEA oraz sieciówkami. Zorganizowaliśmy też szereg wizyt studyjnych z ZEA do Polski, i udział w kilku imprezach targowych. Był to czas poszukiwania nowych rynków zbytu dla naszych producentów, którzy stanęli w obliczu rosyjskiego embargo na polską żywność.
Czytaj więcej
4 marca br. Pawilon Polski odwiedził milionowy gość – Aisha, pochodząca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W ostatnich tygodniach Pawilon Polski odwiedza codziennie kilkanaście tysięcy osób.
Od 2017 r. już jako Gulf Business Link przeprowadziliśmy kolejne programy promocji europejskich produktów spożywczych, kolejny jabłkowy oraz drobiowy, mięsny itd. Na zlecenie polskiego rządu prowadziliśmy też kampanie promujące wybrane sektory gospodarki: turystykę medyczną, sektor wyposażenia wnętrz, branżę meblarską i IT. Wygraliśmy też przetarg na kampanię reklamową polskiej firmy produkującej luksusowe baseny typu outdoor. W tym czasie połączyliśmy szereg polskich biznesów z emirackimi partnerami, np. za naszym pośrednictwem polska firma produkująca dekoracyjne gipsowe panele ścienne, wykonała wystrój wnętrza Versace showroom w największym centrum handlowym na świecie, jakim jest The Dubai Mall. Może pan sobie wyobrazić, jak wiele firm starało się być beneficjentem tego przedsięwzięcia. Potem panele te były dość popularne w luksusowych willach na tzw. Palmie (przyp. red. Palm Jumeirah).