Oto jakie mamy opcje zorganizowania tego procesu we Włoszech oraz jak wygląda procedura począwszy od wizyty u notariusza, skończywszy na uzyskaniu statusu aktywnego zakładu dla naszej obecności w Republice Włoch.
Zakład zagraniczny we Włoszech – wybór sposobu rejestracji
W celu rejestracji zakładu zagranicznego we Włoszech, podmiot zagraniczny musi przejść odpowiednią procedurę, przygotowując się do jej realizacji poprzez wskazanie osób upoważnionych do reprezentacji oraz skompletowanie odpowiednich dokumentów. Należy wiedzieć, że rejestrację oddziału we Włoszech możemy zorganizować w ramach naszego przedsiębiorstwa zarówno poprzez obecność fizyczną w Italii osoby upoważnionej do reprezentacji spółki jak również „na odległość”, w ramach udzielonego pełnomocnictwa osobie trzeciej.
CZYTAJ TEŻ: Oddział zagraniczny we Włoszech – kiedy spełniamy warunki?
W pierwszym przypadku, procedurę może koordynować osoba uprawniona do reprezentacji spółki, udając się w tym celu do Włoch. Inną metodą jest zlecenie przeprowadzenia całego procesu odpowiednio przygotowanemu do tego fachowcowi. Zwykle jest to prawnik, biegły księgowy lub doradca podatkowy, który będzie działał na podstawie uzyskanego pełnomocnictwa.
Zakres pełnomocnictwa można zaplanować i ustalić na tyle szeroko, aby osoba nim dysponująca mogła wypełnić zarówno obowiązki przed włoskim notariuszem, jak i przed wszelkimi urzędami administracji publicznej, które będą zaangażowane w procedurze rejestracji.
Zakład zagraniczny we Włoszech – przygotowanie i skompletowanie dokumentów
Kroki do wykonania w Polsce: