Komisja Europejska przedstawiła projekt założeń rocznego programu prac (RPP), w którym zaproponowała priorytety, a także orientacyjny podział budżetu na rok 2021 w odniesieniu do programów informacyjnych i promocyjnych skierowanych na rynek wewnętrzny Unii Europejskiej i rynek krajów trzecich.
Jakie są cele?
W 2021 r. Komisja Europejska zakłada współfinansowanie programów promocyjnych i informacyjnych na poziomie 173,4 mln euro.
Celem działań informacyjnych i promocyjnych jest zwiększenie konkurencyjności rolnictwa unijnego. A tym samym poprawa równowagi konkurencyjnej zarówno na rynku wewnętrznym, jak i w państwach trzecich. W szczególności działania informacyjne i promocyjne powinny mieć na celu podniesienie wiedzy konsumentów o zaletach unijnych produktów rolnych i metod produkcji oraz podniesienie wiedzy o unijnych systemach jakości oraz ich lepszą rozpoznawalność.
CZYTAJ TEŻ: Zatoka Perska (Arabska) to region szukający żywności
Ponadto, działania te powinny zwiększyć konkurencyjność, spożycie i widoczność unijnych produktów rolnych zarówno w Unii, jak i poza nią, a także udział tych produktów w rynku, przy zwróceniu szczególnej uwagi na rynki w państwach trzecich o najwyższym potencjale wzrostu.