Ostatnia Światowa Wystawa Expo odbyła się Dubaju, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Była o rok opóźniona (rozpoczęła się 1 października 2021 r. zamiast 1 października 2020 r.) ze względu na pandemię koronawirusa. Pomimo opóźnienia okazała się sukcesem. Expo w Dubaju, które zanotowało ponad 24 mln wizyt było wydarzeniem niezwykle widowiskowym, ale jednocześnie nowoczesnym i dającym mnóstwo możliwości do współpracy pomiędzy krajami z całego globu.
Czytaj więcej
Polski pawilon zajął pierwsze miejsce w kategorii dużych pawilonów w konkursie World Expo Awards organizowanym przez EXHIBITOR Magazine. W kategorii bardzo dużych pawilonów wygrała Arabia Saudyjska, w średnich Szwajcaria, a w małych Vision Pavilion.
To półroczne wydarzenie okazało się także sukcesem dla Polski. Polski pawilon na Expo 2020 (daty w nazwie nie zmieniono) w Dubaju odwiedziło 1,5 mln osób. Oznacza to, że był to jeden z dwudziestu najczęściej odwiedzanych pawilonów. Zajął on zresztą pierwsze miejsce w kategorii dużych pawilonów w konkursie World Expo Awards organizowanym przez EXHIBITOR Magazine, który swe nagrody wręcza od ponad 30 lat. Polski pawilon zdobył też drugą nagrodę w oficjalnym konkursie organizowanym dla wszystkich wystawców na Expo przez Międzynarodowe Biuro Wystaw Światowych (fr. Bureau International des Expositions, w skrócie BIE), czyli organizację odpowiedzialną za nadzór wystaw światowych. Na Expo w Dubaju zaprezentowało się 2500 polskich firm, a także 10 z 16 polskich regionów.
Expo 2025 w Japonii
13 kwietnia 2025 r. ruszy kolejna Światowa Wystawa Expo. Tym razem w japońskiej Osace. Podobnie jak w przypadku poprzednich tzw. dużych wystaw, także tej ostatniej w Dubaju, potrwa sześć miesięcy, do 13 października 2025 r. Polska weźmie udział w tym wydarzeniu. Expo 2025 odbędzie się na sztucznej wyspie Yumeshima w Osace (region Kansai). Głównym tematem Wystawy Światowej Expo 2025 będzie "Projektowanie przyszłego społeczeństwa dla naszego życia" (ang. Designing future society for our lives).
Czytaj więcej
Jego głównym celem jest umożliwienie promocji oraz wzmocnienie współpracy gospodarczej polskich firm, które przejawiają potencjał eksportowy, szczególnie na rynku japońskim.