Przedsiębiorcy mogą stracić 6 na 10 klientów

adobestock

Aż 62 proc. Polaków płaci zbliżeniowo – wynika z badań Santander Bank Polska. Z raportu „Indeks Mobilności Bankowej” płynie wniosek, że brak tej formy płatności to dla rodzimych przedsiębiorców ryzyko utraty aż 6 na 10 klientów.

Polacy przyzwyczaili się do tego, że nie muszą nosić przy sobie gotówki. Bowiem za zakupy czy usługi zapłacą kartą. Liczba sklepów i punktów usługowych, które akceptują płatności kartami płatniczymi od kilku lat rośnie.

Nadal jednak w wielu miejscach trudno o terminal. Chodzi m.in. o targi i bazary czy drobne punkty usługowe. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w czerwcu na rynku było ponad 850 tys. terminali płatniczych. To prawie 150 tys. więcej niż w czerwcu 2018 r

CZYTAJ TAKŻE:Coraz mniej gotówki na e-zakupach

Dane przynoszą niewielki spadek dynamiki przyrostu nowych urządzeń. Jednak eksperci Santander Bank Polska uspokajają. Potencjał wśród firm, które dotychczas nie korzystały w swojej działalności z terminala płatniczego, oraz nowo powstających działalności, jest jednak stale duży.

Polacy chcą płacić kartą

– Polacy nawet w małych punktach usługowych chcą płacić kartą. Coraz częściej nie noszą ze sobą gotówki. Rośnie grono osób płacących nie tylko plastikowymi kartami, ale także telefonem, który każdy z nas ma przy sobie. Brak terminala to ryzyko utraty klienta – wskazuje Piotr Termena, zarządzający biznesem acquiringowym w Santander Bank Polska.

Jak podkreśla, firmy nie powinny zwlekać z przystąpieniem do Programu Polska Bezgotówkowa.  Zwłaszcza że na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które pozwalają dopasować typ urządzenia do prowadzonej działalności. – W Santander Bank Polska wprowadziliśmy m.in. mobilny terminal mPOS czy nowoczesne modele terminali stacjonarnych i przenośnych – dodaje Piotr Termena.

CZYTAJ TAKŻE:Fintechy stają się MIP-ami

Mobilne terminale mPOS nie muszą być przypisane do jednego miejsca i na stałe połączone z internetem. Nie wymagają też stałego podłączenia do zasilania. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci. Co ważne, firmy przystępując do Programu Polska Bezgotówkowa mogą otrzymać mPOS za darmo.

Badanie „Indeks Mobilności Bankowej” na zlecenie banku przeprowadził Kantar Millward Brown. Udział w nim wzięło 750 respondentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koronawirus to kolejna szansa dla branży fintech

Dzięki pracy w środowisku internetowym i automatyzacji kluczowych procesów fintechy są w stanie ograniczyć ...

Polskie firmy za mało inwestują w Internet Rzeczy i Przemysł 4.0

Polski biznes wciąż nie jest 4.0

Pojęcia Internetu Rzeczy i Przemysł 4.0 są w ostatnich latach odmieniane przez wszystkie przypadki. ...

Zerowy PIT nie dla firm, młodzi przedsiębiorcy idą na zlecenie

Własna firma i umowa o dzieło nie dadzą zwolnienia z PIT. Trzeba zmienić zasady ...

Ponad połowa firm doświadczyła w ostatnim roku naruszenia bezpieczeństwa cybernetycznego

Cyberbezpieczeństwo jak BHP

Hakerzy coraz częściej atakują za pomocą portali społecznościowych. Ich ofiarą mogą paść zarówno osoby ...

Umorzenie mikropożyczki z powiatowego urzędu pracy z automatu?

Takie rozwiązanie proponuje Rzecznik MŚP. Wniosek w tej sprawie przesłał już do Ministerstwa Rozwoju. ...

Szukają pomysłów na aplikacje do walki ze skutkami pandemii

Akcelerator Accelpoint szuka nowych pomysłów na aplikacje usprawniające działania placówek medycznych. I zachęca startupy ...