Przedsiębiorcy mogą stracić 6 na 10 klientów

adobestock

Aż 62 proc. Polaków płaci zbliżeniowo – wynika z badań Santander Bank Polska. Z raportu „Indeks Mobilności Bankowej” płynie wniosek, że brak tej formy płatności to dla rodzimych przedsiębiorców ryzyko utraty aż 6 na 10 klientów.

Polacy przyzwyczaili się do tego, że nie muszą nosić przy sobie gotówki. Bowiem za zakupy czy usługi zapłacą kartą. Liczba sklepów i punktów usługowych, które akceptują płatności kartami płatniczymi od kilku lat rośnie.

Nadal jednak w wielu miejscach trudno o terminal. Chodzi m.in. o targi i bazary czy drobne punkty usługowe. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w czerwcu na rynku było ponad 850 tys. terminali płatniczych. To prawie 150 tys. więcej niż w czerwcu 2018 r

CZYTAJ TAKŻE:Coraz mniej gotówki na e-zakupach

Dane przynoszą niewielki spadek dynamiki przyrostu nowych urządzeń. Jednak eksperci Santander Bank Polska uspokajają. Potencjał wśród firm, które dotychczas nie korzystały w swojej działalności z terminala płatniczego, oraz nowo powstających działalności, jest jednak stale duży.

Polacy chcą płacić kartą

– Polacy nawet w małych punktach usługowych chcą płacić kartą. Coraz częściej nie noszą ze sobą gotówki. Rośnie grono osób płacących nie tylko plastikowymi kartami, ale także telefonem, który każdy z nas ma przy sobie. Brak terminala to ryzyko utraty klienta – wskazuje Piotr Termena, zarządzający biznesem acquiringowym w Santander Bank Polska.

Jak podkreśla, firmy nie powinny zwlekać z przystąpieniem do Programu Polska Bezgotówkowa.  Zwłaszcza że na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które pozwalają dopasować typ urządzenia do prowadzonej działalności. – W Santander Bank Polska wprowadziliśmy m.in. mobilny terminal mPOS czy nowoczesne modele terminali stacjonarnych i przenośnych – dodaje Piotr Termena.

CZYTAJ TAKŻE:Fintechy stają się MIP-ami

Mobilne terminale mPOS nie muszą być przypisane do jednego miejsca i na stałe połączone z internetem. Nie wymagają też stałego podłączenia do zasilania. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci. Co ważne, firmy przystępując do Programu Polska Bezgotówkowa mogą otrzymać mPOS za darmo.

Badanie „Indeks Mobilności Bankowej” na zlecenie banku przeprowadził Kantar Millward Brown. Udział w nim wzięło 750 respondentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe kierunki ekspansji wymagają zmiany myślenia

Kenia, Chiny, Katar to niewątpliwie kierunki warte zainteresowania zarówno dla polskich producentów, jak i ...

O 4 dni więcej na pokutę u fiskusa

Przedsiębiorca, który ureguluje płatność za fakturę na konto spoza białej listy VAT uniknie konsekwencji, ...

Aplikacja z Polski wesprze USA w walce z koronawirusem

Polski startup Immersion na zlecenie amerykańskiego rządu stworzył platformę, która przeszkoli personel medyczny w ...

Mazowieccy przedsiębiorcy mogą zaprezentować się w eksportowym katalogu

Samorząd województwa mazowieckiego przygotowuje pierwszy mazowiecki katalog produktów eksportowych. Firmy z Mazowsza mają czas ...

Apel o ułatwienie stosowania RODO małym firmom

Rzecznik MŚP proponuje korzystne dla przedsiębiorców zmiany w przepisach dotyczących RODO. Zgodnie z wnioskiem ...

Koronawirus. Obowiązki pracodawcy i BHP

Pracodawca jest zobowiązany chronić zdrowie i życie pracowników przez zapewnienie im bezpiecznych i higienicznych ...