Biznes po urodzeniu dzieci
Zofia Ślotała, stylistka, która ukończyła prestiżowy kierunek w Mediolanie w Istituto Europeo di Design po urodzeniu dzieci założyła markę Petit Maison (luksusowe ubranka dla dzieci).
– Firmę zaczęłam prowadzić 3 lata temu. Zaczęłam od ubranek do chrztu. Teraz to także ubranka typu casual. Od początku wiedziałam, że będziemy sprzedawać za granicą, ale produkcja odbywa się w Polsce. Chcę wspierać polską gospodarkę. Mam już sklep stacjonarny. On jest ważny, bo ludzie chcą mierzyć ubranka. Teraz jednak stawiam na on-line i sprzedaż za granicę – mówi Ślotała.
Również Aleksandra Żebrowska, która studiowała psychologię społeczną i wraz z mężem, aktorem Michałem Żebrowskim zakładała teatr 6. piętro, o biznesie pomyślała po urodzeniu dzieci.
– Moja historia wiąże się z porodami. Urodziłam dwóch synów i postanowiłam założyć firmę. Jako Frances&Henry oferujemy ubrania dla kobiet w ciąży i młodych mam. Wiele lat mieszkałam za granicą więc od razu zaczęłam je sprzedawać w Australii i USA. Współpracuję z tamtejszymi domami mody – mówi Żebrowska. – Teraz chcę też eksportować do Europy – dodaje.
Łączy je eksport
Cała czwórka przedsiębiorczych kobiet działających w branży mody chce, aby oferowane przez nie produkty trafiały na kolejne rynki. Jednocześnie wszystkie skorzystały z narzędzia Market Finder firmy Google. To bezpłatna platforma, która prowadzi przedsiębiorcę przez wszystkie etapy rozwoju eksportu, skupiając dane i wiedzę Google oraz jego partnerów. Od czerwca br. narzędzie jest dostępne w języku polskim. Interaktywna ścieżka wyznaczona przez Market Finder wskazuje krótką listę obiecujących rynków docelowych odpowiednich dla danej marki. Pomaga określić popyt na wybrane produkty lub usługi na podstawie lokalnych, miesięcznych wyszukiwań, a także popularne trendy na rynkach, dochód rozporządzalny na osobę, liczbę użytkowników internetu i zalecane stawki.
Kiedy lista potencjalnych rynków jest gotowa Market Finder pomaga zaplanować działania związane z: tłumaczeniami, płatnościami, obsługą klienta, jak też podatkami, wymaganiami prawnymi, logistyką i rekrutacją.