Zamawiając prezenty biznesowe często mamy wiele dylematów. Teraz tym bardziej. Jak przy mocno ograniczonych zasobach finansowych znaleźć upominki, które będą dobrze kojarzyć się z firmą? Czy w czasie pandemii jest miejsce na takie działania?
Realizacja celów przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od sieci kontaktów budowanej przez długie lata. Według raportu firmy Knack, prezenty korporacyjne otrzymywane i wręczane na spotkaniach biznesowych to dobry sposób na docenienie kontrahentów i zacieśnianie więzi. Upominki wpływają pozytywnie na budowanie dobrej atmosfery, ale również przyczyniają się do polepszenia relacji. A to z kolei może zaowocować w przyszłości np. kolejnym zleceniem bądź przedłużeniem kontraktu.
Prezenty biznesowe – jakie są trendy?
Zakup prezentów biznesowych nie musi wiązać się z dużym nakładem finansowym przedsiębiorstwa. Jednak zamiast „za ile” należy najpierw odpowiedzieć na pytanie „co”. Wybór nawet bardzo tanich podarunków świątecznych będzie przepalonym budżetem, jeśli spod choinki trafią one od razu do kosza lub na dno szuflady, do której nikt nie zagląda. Poszukując prezentów warto wziąć pod uwagę takie kwestie jak: wiek, płeć oraz relacje, jakie nas łączą z drugą osobą.
CZYTAJ TEŻ: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach
Zupełnie inny podarunek wybierzemy dla partnera biznesowego, a inny dla współpracownika. Im bliższe relacje, tym bardziej możemy pozwolić sobie na osobisty upominek. Im dalsza i bardziej oficjalna relacja – tym powinien być on bardziej elegancki i uniwersalny, jak np. dobre wino czy kosz słodyczy. W poszukiwaniu prezentów biznesowych warto zatem mieć na względzie – oprócz oczywiście kwestii finansowych – przyjazność dla środowiska.
CZYTAJ TEŻ: Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu
Z badań przeprowadzonych przez OHH Magazine wynika, że aż 85 proc. przedstawicieli firm zwraca szczególną uwagę na biodegradowalność i ekologiczność przyjmowanych upominków. Świadomość konsumencka z roku na rok jest coraz większa, a klienci są w stanie zapłacić więcej za produkt lepszej jakości, wytwarzany w warunkach ekologicznych. Biznes nie może ignorować takich informacji, jeśli chce się rozwijać i odpowiadać na aktualne potrzeby rynkowe.