Sztuczna inteligencja pomoże nam w pracy i to już wkrótce

Autorzy raportu „Work 2035” wieszczą, że algorytmy sztucznej inteligencji staną się codziennością w pracy w ciągu 15 lat. Źródło: Adobe Stock

Przyszłość, gdy każdy z nas dostanie własnego, cyfrowego asystenta, to nie science-fiction, a niedaleka przyszłość.

Sztuczna inteligencja już wkrótce zmieni naszą pracę. Wedle autorów raportu „Work 2035” algorytmy sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI) staną się codziennością w pracy w ciągu 15 lat, a w efekcie nasza wydajność wzrośnie co najmniej dwukrotnie.

Sztuczna inteligencja zbada poziom koncentracji

Badanie przygotowali eksperci Oxford Analytica i Coleman Parkes. Ich zdaniem asystenci mają m.in. planować spotkania tak, aby odbywały się w najbardziej efektywnym czasie, bazując na szeregu informacji – od poziomu cukru we krwi, po samopoczucie pracownika w różnych porach dnia. To nie koniec, bo na spotkaniach sztuczna inteligencja zbada poziom koncentracji i zaangażowanie uczestników, tak aby długość i intensywność zebrań były optymalne i produktywne. Autorzy nazwali tę technologię „AI-ngels”.

CZYTAJ TAKŻE: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach

– Technologia będzie jeszcze bardziej zintegrowana z człowiekiem. To napędzi zmiany w produktywności, ponieważ pracownicy będą wspierani przez zaawansowane rozwiązania bazujące na Big Data i sztucznej inteligencji. Najprostsze funkcje przejmie technologia i staną się one niemal w całości zautomatyzowane – komentuje Wojciech Stramski, założyciel funduszu Deep Change Ventures. Inwestor wspiera m.in. polską spółkę Stanusch Technologies, pracującą nad rozwojem bota opartego na sztucznej inteligencji, który jest zdolny do komunikacji w języku polskim.

Sztuczna inteligencja jak druk czy maszyna parowa

Eksperci podkreślają, że rozwój AI w biznesie jest tym, czym swego czasu była prasa drukarska lub maszyna parowa. Jak wskazuje Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, warszawskiej spółki, która angażuje inteligentne algorytmy do realizacji kampanii marketingowych w sieci, technologie początkowo budziły strach i obawy, a dziś – z perspektywy czasu – widzimy, że były katalizatorem zmian. Nie ma wątpliwości, że wykorzystanie AI do przetwarzania informacji napędzi rozwój biznesu: – IDC szacuje, że łączne wydatki na analitykę Big Data wzrosną ze 190 mld dol. w 2019 r. do ponad 270 mld dol. w roku 2022. A prognozy te wciąż nie uwzględniają wpływu Covid-19, który mógł dodatkowo wzmocnić ten trend. Sztuczna inteligencja udowodniła swoją skuteczność w marketingu cyfrowym. Teraz pora na kolejne sektory – zaznacza Prajsnar.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek

Z raportu „Work 2035” wynika, że najbliższa dekada będzie należała do sztucznej inteligencji – pogląd ten podzielają pracownicy. 72 proc. ankietowanych uważa, że AI zagwarantuje większe przychody dla firm niż ludzie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jak zrobić przelew w długi weekend

Przypominamy przedsiębiorcom, że w długi weekend nie będą realizowane zwykłe przelewy bankowe. Dotyczy to ...

Ubezpieczenia eksportowe nie są drogą fanaberią

Sprawdzenie wiarygodności partnera często jest skomplikowane, ale są do tego odpowiednie narzędzia – mówi ...

Kenia to brama Afryki – co i jak tam sprzedawać?

Kenia jest silna, otwarta, dynamiczna. To liberalne centrum handlu Wschodniej Afryki. Mówi się tam ...

Kolejny opolski Startup Mixer szykuje się do startu

Jak mówią organizatorzy, największe wydarzenie startupowe na Opolszczyźnie, ruszy 26 września. Narodowe Centrum Polskiej ...

Ułatwienia w programie gwarancji de minimis

Bank Gospodarstwa Krajowego wprowadził korzystne dla przedsiębiorców zmiany do programu gwarancji de minimis. Jedną ...

Koronawirus. Zaskakująca liczba działających przedsiębiorstw

Od miesiąca rośnie liczba aktywnych firm. Z najnowszych danych z CEIDG wynika, że liczba ...