Warto przypomnieć, że Tarcza PFR 2.0. dla mikro, małych i średnich firm działa od 15 stycznia 2021 r. W ramach programu przedsiębiorcy mogli liczyć na pomoc w formie subwencji finansowych dla mikroprzedsiębiorstw oraz dofinansowania kosztów stałych nie pokrytych przychodami w formie subwencji finansowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Jak wynika z informacji opublikowanych przez PFR, beneficjenci otrzymali wsparcie finansowe na łączną kwotę w wysokości 7,1 mld zł.
Aktualnie PFR rozpoczyna proces rozliczania i zwolnienia z obowiązku zwrotu otrzymanych przez przedsiębiorców subwencji finansowych. Proces ten dotyczy ok. 40,6 tys. mikro-firm oraz 7,1 tys. małych i średnich firm, działających pod jednym z 54 kodów PKD objętych programem wsparcia finansowego przedsiębiorców, poszkodowanych w skutek pandemii COVID-19.
Wyjaśnijmy zatem, którzy przedsiębiorcy będą mogli liczyć na całkowite umorzenie subwencji finansowej oraz na jakich zasadach PFR przeprowadzi proces rozliczania otrzymanego dofinansowania.
Gdzie przedsiębiorcy mogą dokonać rozliczenia subwencji?
Jak wynika z opublikowanych na stronie internetowej PFR informacji rozliczenie otrzymanej w ramach Tarczy PFR 2.0 subwencji finansowej będzie odbywać się za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym przedsiębiorca złożył wniosek o udzielenie wsparcia finansowego. Sposób w jaki przedsiębiorcy mogą dokonać rozliczenia należy zatem ocenić pozytywnie. Przedsiębiorca dokona obliczeń za pośrednictwem tego samego banku, w którym złożył wniosek o udzielenie finansowania. Umożliwi to uniknięcie przez firmy dodatkowych formalności, jak również przyspieszy sam proces rozliczania.