Jest kilka unijnych schematów pomocy, z których mogą skorzystać przedsiębiorstwa mające siedzibę na terytorium Polski, a dzięki którym mogą postawić pierwsze lub kolejne kroki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). W Emiratach, w których już za niecały rok ma się rozpocząć Światowa Wystawa EXPO opóźniona ze względu na pandemię koronawirusa o rok (nowy termin wydarzenia w Dubaju to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r.). Schematy te są częścią krajowego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
CZYTAJ TEŻ: EXPO w Dubaju o rok później. To już pewne
Go to brand
Go to brand to program, za który odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Jest to chyba najpopularniejsze działanie proeksportowe skierowane do polskich firm w okresie budżetowym 2014-2020, w ramach którego już kilka tysięcy podmiotów otrzymało wsparcie. Na liście beneficjentów wyłącznie w 2020 r. znalazło się ponad 1300 firm. Program Go to brand dotyczy wyselekcjonowanych proeksportowych branż.
CZYTAJ TEŻ: AMAALA – ekskluzywny kompleks szansą dla polskich firm
Istotnym elementem jest możliwość wzięcia udziału w tzw. stoiskach narodowych, ale także realizacja indywidualnych działań targowych oraz proeksportowych. Maksymalne dofinansowanie wynosi 425 tys. zł, co jednocześnie może stanowić 85 proc. tzw. kosztów kwalifikowalnych.
Do promocji na rynku emirackim wytypowano takie branże jak: biotechnologia i farmacja, budowlana, IT, jachty i łodzie, kosmetyki, meble, moda, żywność, sprzęt medyczny, usługi prozdrowotne. Niestety nie wiadomo jeszcze czy w 2021 r. będzie można składać wnioski o dofinansowanie.